PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | z. nr 31 | 347--358
Tytuł artykułu

Prosumpcja jako aktywność współczesnych konsumentów - uwarunkowania i przejawy

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Prosumption as the Activity of Modern Consumers - Conditions and Symptoms
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Świat konsumpcji nieustannie się zmienia. Pojawiają się w nim coraz to nowe trendy. Jednym z nich jest zjawisko prosumpcji, które polega na uczestnictwie konsumentów w produkcji produktów we współpracy z producentami. Prosumpcja jest wyrazem dążeń konsumentów do wpływania na to jakie kupują produkty. Prosumpcja może mieć różne przejawy od opiniowania produktów w Internecie po udział w projektowaniu produktów. Skala i formy prosumpcji może wpływać na wyniki sprzedaży firm, a tym samym łagodzić lub nasilać skutki kryzysu gospodarczego. (abstrakt oryginalny)
EN
World consumption is constantly changing. There are more and more in the new trends. One of them is prosumption phenomenon that involves the participation of consumers in the production, in cooperation with the manufacturers. Prosumption is an expression of desire of consumers to influence what they buy products. Prosumption may have different symptoms from expressing opinions on the Internet to the design of products for the company. The scale and form of prosumption can affect sales companies, and thus mitigate or exacerbate the effects of the economic crisis. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
347--358
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Andersz M., 2010, Społeczności - chleb powszedni, "Marketing w praktyce", nr 05 (146).
  • Brzoskowski A., 2010, Domino's, Nestle, Unilever: obrona wizerunku w sieci, "Marketing w praktyce", nr 05 (146).
  • Bywalec C., Rudnicki L., 2002, Konsumpcja, PWE, Warszawa.
  • Halicki P., Niesforna komunikacja, 01.2007, www.swiatmarketingu.pl/.
  • Jaciow M., Wolny R., 2011, Polski e-konsuemnt. Typologia, zachowania, Wyd. ONE PRESS, Gliwice.
  • Jung B., 1997, Kapitalizm postmodernistyczny, "Ekonomista", nr 5-6 [za:] Cz. Bywalec, L. Rudnicki, 2002, Konsumpcja, PWE, Warszawa.
  • Katalog Effie, 2009.
  • Katalog Effie, 2008.
  • Korzystanie z Internetu, 2011, CBOS, Warszawa.
  • Mróz B., 2010, Nowe trendy konsumenckie - szansa czy wyzwanie dla marketingu [w:] Marketing w realiach współczesnego rynku. Implikacje otoczenia rynkowego, red. Sz. Figiel, PWE, Warszawa.
  • Prosumenci rosną w siłę - informacja prasowa, 2009, Gemius, www.gemius.pl.
  • Prosumenci w polskim Internecie, 2008, Gemius, Warszawa.
  • Sikorska J., 1998, Konsumpcja. Warunki, zróżnicowania, strategie, wyd. IFiS PAN, Warszawa.
  • Tapscott D., 2010, Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Tapscott D., Williams A.D., 2008, Wikinomia. O globalnej współpracy, która wszystko zmienia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Toffler A., 1974, Szok przyszłości, PIW, Warszawa.
  • Toffler A., 1997, Trzecia fala, PIW, Warszawa.
  • Trzeciak A., 2009, Innowacyjny trexy marketing, "Marketing w praktyce" - VII.
  • Wzrost standardu wyposażenia gospodarstw domowych, 2011, CBOS, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253507

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.