PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 282 Uwarunkowania zachowań ludzi w organizacji | 211--222
Tytuł artykułu

Komunikacja w organizacji jako wielowymiarowy proces o cechach komunikacji społecznej

Warianty tytułu
Social Communication in the Organisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikacja jest ważnym elementem sprawnego funkcjonowanie organizacji. Artykuł wpisuje się w nurt rozważań związanych z rozpoznaniem procesu komunikacji w organizacji, identyfikacja cech tego procesu jego charakterystyki i narzędzi w kontekście definicji komunikacji społecznej. Komunikacja jest procesem wielowymiarowym, który ma cel, zakres, formę, treść i odbywa się miedzy pracownikami i buduje ich wiedze, postawy i motywacje. Komunikacja w organizacji ma cechy komunikacji społecznej. (abstrakt oryginalny)
EN
Communication is an important part of the smooth functioning of the organization. Article is part of the mainstream discussion of the diagnosis of the communication process in the organization, to identify the characteristics of the performance of the process and tools for the definition of social communication. Communication is a multidimensional process that has the purpose, scope, content and takes place between employees and builds their knowledge, attitudes, and motivations. Communication in the organization has the characteristics of social communication. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Baran S. J., David D. K, Teorie komunikowania masowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007
  • Breen V., Fetzer R., Howard L., Preziosi R., Consensus Problem-Solving Increases Perceived, Communication Openness in Organizations, "Employee Responsibilities and Rights Journal", December 2005, Vol. 17, No. 4
  • Chia J., Inter-cultural contexts: A Public Relations Educator's Perspective, European Public Relation Research, Conference, Carlisle, united Kingdom 2006
  • Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Warszawa 2008
  • Grunig J., Hunt T., Managing Public Relationa, New York: Holt, Reineheart & Winston, 1984
  • Grzebyk M., Zarządzanie i jego główne funkcje, Wyd. WSGiZ w Krakowie, Mielec 2012
  • Hausner J., (red.), Komunikacja i partycypacja społeczna. Poradnik, Kraków 1999
  • Kuraszko L., Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa 2010
  • Macnamara J., Zerfass A., Social Media Communication in Organizations: The Challenges of Balancing Openness, Strategy, and Management, "International Journal of Strategic Communication". 2012, Volume 6, Issue 4
  • Niemczyk J., Metodologia nauk o zarządzaniu [w:] Czakon W., (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna Wolter Kluwer Bussiness, Warszawa 2011
  • Penc J., Komunikacja i negocjowanie w organizacji, Difin, Warszawa 2010
  • Sinclaire J., Vogus C, Adoption of social networking sites: an exploratory adaptive structuration perspective for global organizations, "Information Technology & Management", Dec 2011, Vol. 12, Issue 4
  • Stępka P., Sudba K, Wykorzystanie analizy sieci społecznych (SNA) do budowy organizacji opartej na wiedzy, "E-mentor", 2009, nr 1 (28), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/618
  • Wojtaszczyk K. A., Jakubowski W., (red.), Podstawy nauk politycznych, Warszawa 2003
  • Zalewska-Turzyńska M" Public relations a reklama - porównanie komunikatów przedsiębiorstwa, "Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica", 2011, nr 261
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253517

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.