PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 139 Współczesne problemy ekonomiczne : polityka państwa a proces globalizacji | 69--82
Tytuł artykułu

Globalne tendencje współczesnej konsumpcji a racjonalność zachowań konsumentów w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Global Trends in Consumption and the Rationality of Consumer Behavior in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępujący proces przemian cywilizacyjno-kulturowych, rozwój społeczno- gospodarczy, wzrost świadomości, poziomu i jakości życia, a także wiele innych uwarunkowań wpływają na współczesnego konsumenta i jego zachowanie. W zmieniającej się rzeczywistości na znaczeniu zyskuje problem jego racjonalności. Celem opracowania jest próba syntetycznego przedstawienia zmian zachodzących w konsumpcji, rozpatrywanych w kontekście racjonalności zachowań konsumentów w Polsce, na tle wybranych trendów światowych w latach 2003-2011 (fragment tekstu)
EN
The article attempts to present changes in consumption, in terms of the rationality of consumer behavior in Poland, compared to selected global trends in the years 2003- -2011. The main sources of data used in paper were information published by the Central Statistical Office, Eurostat, CBOS, Pentor and reports commissioned by various centers. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • L. Zacher, Racjonalność myślenia, decydowania i działania - pytania i wątpliwości, w: Racjonalność myślenia, decydowania i działania, red. L. Zacher, WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2000, s. 21.
  • S. M. Shugan, Are Consumers Rational? Experimental Evidence?, "Marketing Science" Vol. 25, No. 1, January-February 2006, s. 1, 5.
  • Cz. Bywalec, Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania, PWN, Warszawa 2007, s. 43.
  • Zachowania konsumentów - determinanty, racjonalność, red. E. Kieżel, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2003, s. 31.
  • Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce, red. M. Janoś-Kresło, B. Mróz, SGH,, Warszawa 2006, s. 71.
  • Z. Krasiński, J. Piasny, H. Szulce, Ekonomika konsumpcji, PWE, Warszawa 1984, s. 279.
  • G. Światowy, Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa 2006, s. 171.
  • A. Cieślak-Wróblewska, Polakom zostaje za mało pieniędzy, żeby zwiększać oszczędności, "Rzeczpospolita", 23.04.2012 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253591

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.