PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 249 | 84--98
Tytuł artykułu

Innowacyjne techniki informacji i komunikowania w kształtowaniu relacji z młodymi konsumentami

Autorzy
Warianty tytułu
Innovative Information and Communication Technology in the Development of Relationships with Young Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamika zmian współczesnej gospodarki na arenie międzynarodowej, postępujące procesy globalizacji rynków i zaostrzająca się konkurencja na rynkach lokalnych sprawiają, że przedsiębiorstwa stają w obliczu konieczności modyfikacji dotychczasowych działań promocyjnych i wizerunkowych. Ponadto proces informatyzacji, przenikanie i unifikacja światów wirtualnego i rzeczywistego wywierają istotny wpływ na przeobrażenia w komunikowaniu społecznym. Wyraźne przyspieszenie i nieustanne skracanie cyklu życia rynkowego nowych produktów, rozwój różnorodnych form interaktywnych mediów oraz istotne przeobrażenia w instrumentarium technologii informacyjnej stały się istotnym wyróżnikiem zachodzących zmian o charakterze ekonomicznym i społecznym. (abstrakt oryginalny)
EN
The dynamics of change of the contemporary international economy, the ongoing globalization of markets and growing competition in local markets make the enterprises face the need to modify the existing promotional and image-related activities. Moreover, the process of computerization, the penetration and unification of the virtual and the real world have a significant impact on the transformation of social communication. Noticeable acceleration and continuous shortening of new products' life cycle on the market, development of different forms of interactive media, and significant changes in the instruments of information technology have all become an important differentiator of change of economic and social development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
84--98
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Apple iCloud, 2012, www.apple.com/pl/icloud/features/ [dostęp: 10.11.2012],
  • Badzińska, E., 2012, Kierunki rozwoju komunikacji i dyfuzja wiedzy w społeczeństwie informacyjnym, w. Gospodarka elektroniczna. Wyzwania rozwojowe, X. 1, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 702, Seria: Ekonomiczne Problemy Usług, nr 87, Szczecin, s. 13-24.
  • Badzińska, E., 2011, Konkurowanie przedsiębiorstw w segmencie młodych konsumentów, PWE, Warszawa.
  • Dworek, T., 2011, Quo vadis mobile?, Marketing w Praktyce, nr 11, s. 26-28.
  • Fatyga, B., Oliwińska, I., Sińczuch, M., Zieliński, P., 2005, Dwie prawdy o aktywności. Uwarunkowania i możliwości działania młodzieży w środowisku lokalnym w perspektywie polityki młodzieżowej Rady Europy, MENiS, Warszawa.
  • Głowacz, F., 2011, Dogoń klienta i zarób, Marketing w Praktyce, nr 11, s. 29-31.
  • Grupa robocza Social Media&WoMM IAB Polska, 2012, Penetracja kosmosu społecznościowego, Marketing w Praktyce, nr 01, s. 27-29.
  • InnovationExchange, 2012, www.innovationexchange.com [dostęp: 16.05.2012].
  • Kotler, Ph., 2005, Marketing, Rebis, Poznań.
  • Krupka, B., 2012, Duży krok w mobilność, Marketing w Praktyce, nr 01, s. 22-23.
  • Malec, N., 2012, Czas content marketingu, Marketing w Praktyce, nr 03, s. 9-11.
  • Mazurek, G., 2007, Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  • Mazurek, G., 2008, Promocja w Internecie. Narzędzia. Zarządzanie. Praktyka, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk.
  • Nalazek, M., 2010, Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difin, Warszawa.
  • NikeiD, 2012, http://nikeid.nike.com [dostęp: 20.10.2012].
  • Olejniczuk-Merta, A., 2001, Rynek młodych konsumentów, Difin, Warszawa.
  • Olejniczuk-Merta, A. (red.), 2007, Rynki młodych konsumentów w nowych krajach Unii Europejskiej, PWE, Warszawa.
  • Pokolenie Y, 2011, http://www.eurostudent.pl/Pokolenie-Y,artykuł,1944,artykuly.html [dostęp: 11.02.2011],
  • Prognoza ludności Polski na lata 2008-2035,2012, www.stat.gov.pl/gus/5840_654_PLK_HTML.htm [dostęp: 10.05.2012],
  • Szewczyk, A., 2007, Społeczeństwo informacyjne - nowa jakość życia społecznego, w: Szewczyk, A. (red.), Społeczeństwo informacyjne - problemy rozwoju, Difin, Warszawa, s. 35.
  • Sojkin, B., 2009, Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa.
  • Telakowiec, K., 2012, Rok aplikacji, Marketing w Praktyce, nr 01, s. 24-26.
  • Tkaczyk, P., 2012, Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Helion, Gliwice.
  • Wojcik, K., 2005, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa.
  • Zacher, L.W., 2007, Transformacje społeczeństw od informacji do wiedzy, C.H. Beck, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253631

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.