PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 284 Gospodarka lokalna w teorii i praktyce | 132--141
Tytuł artykułu

Sprzedaż bezpośrednia realizowana przez rolników a rozwój lokalny

Warianty tytułu
Direct Sales Conducted by Farmers vs. Local Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie zostało poświęcone zagadnieniom związanym z realizacją sprzedaży bezpośredniej przez właścicieli gospodarstw rolnych. W części teoretycznej wskazano powiązanie rolniczej sprzedaży bezpośredniej z rozwojem lokalnym, przedstawiono uwarunkowania legislacyjne oraz różnice pomiędzy teorią marketingu a obowiązującym prawem definiującym taką formę działalności gospodarczej. Część empiryczna została opracowana na podstawie wywiadów z ekspertami do spraw marketingu pracującymi w ośrodkach doradztwa rolniczego, którzy opisywali gospodarstwa rolne zajmujące się sprzedażą bezpośrednią oraz przedstawiali własne opinie związane z analizowaną problematyką.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper is about direct sales conducted by Polish farmers. Investigations were made in 2009 and were based on desk and field research. This article shows relationship between direct sales and local development, actual legislation in the area of direct food sale in Poland and problems with law interpretation - in the aspects of theory of marketing and in real business as well. The authors also showed the results of investigations based on interviews with experts - employees working in marketing departments in ODR (special Polish state service for agribusiness advising). These people were experts in problems connected with direct food sale and other agricultural products in Poland.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
  • Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
Bibliografia
  • Drygas M., Wiedza rolnicza jako podstawa działań edukacyjnych na obszarach wiejskich, [w:] Kierunki rozwoju doradztwa rolniczego w Polsce na tle tendencji światowych, red. M. Drygas, J. Kania, A. P. Wiatrak, IRWiR PAN, Warszawa 2001.
  • DuPuis E., Goodman D., Should we go home to eat?: Toward a reflexive politics of localism, "Journal of Rural Studies" 2005 no 21.
  • Gray J., The common agricultural policy and the re-invention of the rural in the European community, "Sociologia Ruralis" 2000, no 40(1).
  • Kalinowski J., Doradztwo rolnicze a rozwój lokalny. Wybrane aspekty, [w:] Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, red. R. Brol, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 179, UE, Wrocław 2011.
  • Kotler P., Marketing Management, Analysis, Planning and Control, Prentice Hall, Englewood Cliffs 1980.
  • Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 1995, s. 169.
  • Lowe P., Buller H., Ward N., Setting the next agenda? British and French approaches to the second pillar of the common agricultural policy, "Journal of Rural Studies" 2002, no 18(1).
  • Nabhan G., Coming Home to Eat: The Pleasures and Politics of Local Foods, Wydawnictwo Norton, New York 2002.
  • Prusek A., Strategia rozwoju regionów w warunkach gospodarki rynkowej, AE, Wydawnictwo i Drukarnia "Secesja", Kraków 1995.
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 czerwca 2007 r. w sprawie dostaw bezpośrednich środków spożywczych, DzU 2007, nr 5, poz. 38.
  • Tyran E., Produkty regionalne i tradycyjne jako atrakcja w turystyce wiejskiej, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, tom VIII, zeszyt 4, 2006.
  • Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia, DzU 2006, nr 171, poz. 1225.
  • Zakrzewska-Półtorak A., Współczesne uwarunkowania rozwoju gospodarki regionalnej, [w:] Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, red. R. Brol, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego nr 109, UE, Wrocław 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253737

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.