PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 284 Gospodarka lokalna w teorii i praktyce | 186--195
Tytuł artykułu

Rola infrastruktury i prestiżowych imprez sportowych w kreowaniu przewagi konkurencyjnej miasta na przykładzie Kołobrzegu

Warianty tytułu
Role of Infrastructure and Prestigious Sporting Events in the Creation of Competitive Advantage on the Example of Kołobrzeg
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnym świecie sport staje się nie tylko potężnym "przemysłem", ale również wiodącą działalnością kulturalną i społeczną. Miasta coraz silniej starają się wykorzystać własną infrastrukturę i różnorodne imprezy sportowe do zmiany lub "odnowienia" swojego wizerunku, jego promocji, a przede wszystkim na potrzeby aktywizacji lokalnej gospodarki. Autor postawił tezę, że sport (infrastruktura sportowa, prestiżowe imprezy sportowe) ma istotny wpływ na wzrost atrakcyjności i poprawę poziomu przewagi konkurencyjnej miasta. W opracowaniu przedstawiono wpływ infrastruktury sportowej na kształtowanie przewagi konkurencyjnej (na przykładzie Stadionu Miejskiego w Kołobrzegu). Omówiono także fragment wyników badań opinii mieszkańców dotyczących dalszych losów nowego obiektu po zakończeniu Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA-EURO 2012.(abstrakt oryginalny)
EN
In today's world sport is not only a powerful "industry", but also a leading cultural and social activity. Cities increasingly try to use their infrastructure and a variety of sports to change or "renew" their image, promotion, and above all to activate their local economy. The author proposes a thesis that sport (sports infrastructure and prestigious sporting events) have a significant impact on the competitive advantage of a city. The paper presents the role of the municipal stadium in Kołobrzeg in building a competitive advantage of the city. The article presents the results of a public opinion survey, based on the concept of deliberative poll, and on the management model of the new facility after the end of the European Football Championship UEFA-EURO 2012.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Bosiacki S., Śniadek J., Sport jako element strategii promocji miasta, [w:] Marketing sportowy wyzwaniem dla miast i regionów, red. E. Wiśniewski, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XIII, Zeszyt 10, Kołobrzeg-Łódź 2012.
  • Bosiacki S., Śniadek J., Sport jako instrument promocji miasta na przykładzie Poznania, [w:] B. Sojkin, Z. Wałkowski. (red.), Zarządzanie polskim sportem w gospodarce rynkowej, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej nr 168, AE, Poznań 2011.
  • Buckley P.J., Pass Ch.L., Prescott K., Measures of International Competitiveness: A Critical Survey, "Journal of Marketing Management" 1988, nr 2.
  • Cieślik T., Koncepcje rozwoju stadionów, Dni Marketingu Sportowego, Warszawa 2006.
  • Fishkin J.S., Deliberative Polling, Yale University Press, New Haven 1991.
  • Futbolnews.pl (3.06.2011).
  • Gorynia M., Stępień B., Sulikowska M., Konkurencyjność przedsiębiorstwa - koncepcje, pomiar, ocena, standaryzacja, [w:] Przedsiębiorczość a integracja działalności gospodarczej, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej, Seria 1, Zeszyt 278, AE, Poznań 2000.
  • Krajobraz po Duńczykach, "Gazeta Kołobrzeska" nr 26(895), (29.06.2012).
  • Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, red. M. Gorynia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2002.
  • Matecki P., Sport jako element budowy przewagi konkurencyjnej miast i regionów, [w:] K. Kropielnicki, P. Matecki, H. Mruk (red.), Marketing dla sportu, Sport & Business Foundation, Poznań 2006.
  • Mullin B.J., Hardy S., Suton W.A., Sport Marketing, Human Kinetics Publishers, Champaign 1993.
  • NaszaLegia2010/5; NaszaLegia2011/4.
  • Raport Sport + Markt 2010.
  • Stępień T., Wiśniewski E., Woźniak R., Kołobrzeg miejscem organizacji ważnych imprez i obozów sportowych poza sezonem letnim, [w:] Marketing sportowy wyzwaniem dla miast i regionów, red. E. Wiśniewski, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XIII, Zeszyt 10, Kołobrzeg- Łódź 2012.
  • Sznajder A., Marketing sportu, PWE, Warszawa 2008.
  • Świtalski W., Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005.
  • Wiśniewski E., Konkurencyjność bałtyckich miast uzdrowiskowych, [w:] Konkurencyjność miast i regionów na globalnym rynku turystycznym, red. J. Sala, PWE, Warszawa 2010.
  • Wiśniewski E., Stadion im. Sebastiana Karpiniuka jako produkt marketingowy Kołobrzegu, [w:] Marketing sportowy wyzwaniem dla miast i regionów, red. E. Wiśniewski, Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Tom XIII, Zeszyt 10, Kołobrzeg-Łódź 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253783

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.