PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 249 | 99--117
Tytuł artykułu

Strategie i instrumenty public relations stosowane na regulowanym rynku otwartych funduszy emerytalnych w Polsce

Warianty tytułu
Strategies and Tools of Public Relations Activities on the Regulated Market of Pension Funds in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczących wybranych strategii i instrumentów zintegrowanej komunikacji marketingowej, stosowanych przez powszechne towarzystwa emerytalne (PTE) - prywatne instytucje finansowe działające na rynku emerytalnym w Polsce. Głównym przedmiotem zainteresowania autora opracowania było poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, czy wprowadzone zmiany ustawowe w istotny sposób ograniczające dotychczasowe pole działań promocyjnych PTE (w szczególności zakaz akwizycji i ograniczenie reklam na rzecz otwartych funduszy emerytalnych obsługiwanych przez PTE) spowodowały reorientację strategii komunikowania z wybranymi grupami otoczenia podmiotowego tych instytucji finansowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of article is to answer the question whether the restriction of acquisition and mass advertising on the pension funds market, introduced on January 1st, 2012, has influenced promotion and PR strategies of Pension Funds Companies. These private institutions operate on the restrictively regulated pension market in Poland and are able to create their own communication strategies. The analysis of public relations instruments and techniques used in 2012 has been undertaken on the example of PZU Pensions Society (a case study). The results of the analysis indicate that PZU Pensions Society has used typical instruments and methods of traditional PR (especially media relations) as well as modern Internet PR tools. The promotional and PR activities have been focused on a new, voluntary individual retirement savings instrument (IKZE). It helped to create a positive image of the PZU Pensions Company as a reliable partner in pension savings and to compensate the legal restrictions of promotional activities on the regulated, obligatory pension funds market (open-ended pension funds, the so-called second pillar of the new public pensions system in Poland introduced in 1999). On the example of PZU Pensions Society one can also observe the growing importance of new PR instruments (especially interactive internet PR tools) which enable the financial institutions to communicate directly, more quickly and more cost-effectively with their customers and potential clients. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
99--117
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Cutlip, S.M., Center, A.H., Broom, G.M., 2000, Effective public relations, wyd. 8, Prenctice Hall, Engelwood Cliffs, NJ.
  • Deszczyński, P., 2009, Rola lobbingu w transformacyjnym public relations w Polsce, w: Gołata, K. red., Transformacyjne public relations a media masowe, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nr 114, Poznań, s. 24-36.
  • Gregory, A., 2006, Public Relations as Planned Communication, w: Tench, R., Yeomans, L. (eds.), Exploring Public Relations, FT Pentice Hall, London, New York, s. 18-35.
  • IKZE, 2012c, Konta emerytalne są skazane na sukces, http://www.ekonomia24.pl/artykul/723492,963505-Konta-emerytalne-sa-skazane-na-sukces.html [dostęp: 10.12.2012],
  • Izba Gospodarcza Towarzystw Emerytalnych, 2012, OIGTE, http://www.igte.com.pl/oigte.htm [dostęp: 20.12.2012],
  • Kaczmarek-Śliwińska, M., 2010, Internet public relations. Polskie realia działań public relations w sieci, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin.
  • KNF, 2007, Sytuacja finansowa powszechnych towarzystw emerytalnych na dzień 31 grudnia 2006 roku, http://www.knf.gov.pl/Images/Raport_o_sytuacji_finansowej_PTE_2006_tcm75-4944.pdf [dostęp: 19.12.2012].
  • KNF, 2008, Sytuacja finansowa powszechnych towarzystw emerytalnych w 2008 r., październik, http://www.knf.gov.pl/Images/Sytfinansowapte-Ipol2008_tcm75-9033.pdf.
  • KNF, 2012a, Rynek. Emerytalny. Dane o rynku OFE, listopad, http://www.knf.gov.pl/opracowania/rynek_emerytalny/index.html [dostęp: 20.12.2012].
  • KNF, 2012b, Sytuacja finansowa powszechnych towarzystw emerytalnych w I połowie 2012 roku, http://www.knf.gov.pl/Images/Rynek_PTE_2012-06-30_tcm75-32821.pdf [dostęp: 16.12.2012].
  • Olędzki, J., Tworzydło, D., 2012, Leksykon public relations, Wydawnictwo Newsline Sp. z o.o., Bonus Liber sp. z o.o.
  • Olejnik, I., 2009, Otwarte fundusze emerytalne w opinii konsumentów, Wiadomości Ubezpieczeniowe, nr 4, s. 77-85.
  • Ostrowska, K., 2012a, IKZE: Sukces czy porażka?. Debata redakcyjna, Rzeczpospolita, 15.10.2012, s. B9.
  • Ostrowska, K., 2012b, IKZE: Sukces czy porażka? Debata redakcyjna, http://www.ekonomia24.pl/artykul/723492,942229-Trzeba-zaczekac-z-ocena-sukcesu-IKZE.html [dostęp: 10.12.2012],
  • PTE PZU, 2012, https://www.pzu.pl/grupa-pzu/pte-pzu;jsessionid=EFBAD011ACA7E0DA6A1E294E0D6CD59F.p04 [dostęp: 15.12.2012].
  • Scott, D.M., 2009, Nowe zasady marketingu i PR, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Seitel, F.P., 2003, Public relations w praktyce, FELDBERG, Warszawa.
  • Szpor, G., 2009, System ubezpieczeń społecznych. Zagadnienia podstawowe, wyd. 5, LexisNexis, Warszawa.
  • Szymańska, A., 2005, Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, wyd. 2, "UNIMEX", Wrocław.
  • UNFE, 2000, Rynek funduszy emerytalnych w roku 2000, Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi, Warszawa, http://www.knf.gov.pl/Images/rynek_ofe_2000_tcm754927.pdf [dostęp: 19.12.2012],
  • UNFE, 2002, Analiza kosztów powszechnych towarzystw emerytalnych w latach 1999-2002, Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi, Warszawa, http://www.knf.gov. pl/opracowania/rynek_emerytalny/Raporty_i_opracowania/raporty_i_opracowania.html [dostęp: 19.12.2012],
  • Ustawa z 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, Dz.U. 1997, nr 139, poz. 934 z późn. zm.
  • Wojcik, K., 2005, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, wyd. 3, PLACET, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253827

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.