PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 284 Gospodarka lokalna w teorii i praktyce | 216--225
Tytuł artykułu

Rozwój Rzeszowa w opinii studentów

Warianty tytułu
Development of Rzeszów in the Students' Opinions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wyniki badania pokazujące, jak osoby studiujące w Rzeszowie postrzegają rozwój tego miasta. Przedstawione opinie studentów są szczególnie istotne w kontekście aspiracji ośrodka, który chce się pozycjonować jako stolica innowacji. Rozwój największego miasta województwa podkarpackiego oraz jego konkurencyjność w dużej mierze będą bowiem zależały od tego, czy władzom lokalnym uda się nakłonić absolwentów szkół wyższych do pozostania w Rzeszowie i stworzenia "klasy kreatywnej".(abstrakt oryginalny)
EN
This article presents the results of research showing how students perceive the development of Rzeszów. The students' opinions are particularly important in the context of aspirations of the city, which wants to be positioned as "the capital of innovation". The development of the largest city of Podkarpackie Voivodeship and its competitiveness will largely depend on local authorities. They should encourage graduates to stay in Rzeszów and create the "creative class".(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Darchen S., Tremblay D.G., What attracts and retains knowledge workers/students: The quality of place or career opportunities? The cases of Montreal and Ottawa, "Cities" 2010, nr 4(27).
  • Domański T. (red.), Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
  • Florida R., Cities and the Creative Class, Routledge, New York 2005.
  • Florida R., The Rise of the Creative Class; and How it's Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life, Basic Books, New York 2002.
  • Główne i szczegółowe cele strategiczne rozwoju miasta, Załącznik do uchwały Nr XXXVI/590/2008 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 8 lipca 2008 r., Rzeszów 2008, http://bip.erzeszow.pl/file/6812/ załącznik%20nr%204%20-%20strategiczne%20cele_2008.pdf [dostęp 13.09.2012].
  • Jewtuchowicz A., Miasta w rozwoju regionów. Ewolucja relacji miasto-region, [w:] Konkurencyjność i potencjał rozwoju polskich metropolii - szanse i bariery, red. S. Korenik, K. Szołek, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Warszawa 2004.
  • Kopel A., Klasa kreatywna jako czynnik rozwoju miast, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, Zarządzanie i Marketing, Zeszyt 1/2007, Sosnowiec 2007.
  • Leśniewski M.A., Dziekański P., Wybrane determinanty rozwoju regionu w warunkach procesów integracyjnych, Stowarzyszenie "Nauka Edukacja Rozwój", Ostrowiec Świętokrzyski 2011.
  • Musterd S., Murie A., Making Competitive Cities, Wiley-Blackwell, Chichester 2010.
  • Najważniejsze rankingi i konkursy 2003-2012, http://www.rzeszow.pl/miasto-rzeszow/rankingi/rankingi- i-konkursy-2003-2012 [dostęp 13.09.2012].
  • Rzeszów w liczbach (stan na 18 kwietnia 2012 r.), http://www.rzeszow.pl/promocja/rzeszow-celny-wybor/ rzeszow-w-liczbach/6773, rzesz-w-w-liczbach.html [dostęp 13.09.2012].
  • Strategia Marki Rzeszów na lata 2009-2013 oraz Program Promocji Miasta Rzeszowa na lata 2009- -2013, Załącznik do uchwały Nr XLVI/748/2008 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 19 grudnia 2008 r., Rzeszów 2008, http://bip.erzeszow.pl/file/11413/1_748_2008.pdf [dostęp 13.09.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171253855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.