PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 139 Współczesne problemy ekonomiczne : polityka państwa a proces globalizacji | 198--206
Tytuł artykułu

Problem rzadkości w Internecie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Scarcity Problem in the Internet
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kompleksowe spojrzenie na kwestie rzadkości w gospodarce opartej na komunikacji cyfrowej, a więc de facto na Internecie, wynika z przyjęcia tezy głoszącej, że nie można rozpatrywać gospodarki wirtualnej autonomicznie, gdyż zawsze związana jest ona z gospodarką rzeczywistą. Celem niniejszego opracowania jest wykazanie zarówno zależności między rzadkością w gospodarce rzeczywistej i wirtualnej, jak i weryfikacja postawionej powyżej tezy. (fragment tekstu)
EN
In the paper is considered the problem of economic scarcity in relation to the virtual space of Internet. There has been considered the relationship between the digital nature of virtual products and the fact that cyberspace is placed in the real world. This combination of virtuality and reality of the Internet is reflected in the economic choices of producers and consumers, that execute transactions on the Internet. In the article is assumed a thesis claiming that virtual economy cannot be considered autonomous, as always it is related to the real economy. In conclusion are presented the practical implications of the considered dependencies. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • R. Dornbusch, Growth Forever, "The Wall Street Journal" z 30.07.1998, s. A18.
  • S. Czetwertyński, Implikacje internetowej bańki spekulacyjnej w dobie sieciowych rynków kapitałowych, w: Nauki o Finansach nr 4, red. G. Borys, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010, s. 163-177.
  • H.R. Varian, Mikroekonomia. Kurs średni - ujęcie nowoczesne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 626.
  • D. Begg, S. Fischer, R. Dornbusch, Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007, s. 446-447.
  • M. Castells, Galaktyka Internetu: Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2003, s. 79.
  • Ch. Anderson, Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos, Media Rodzina, Poznań 2008, s. 132.
  • A. Małachowski, Środowisko wirtualnego klienta, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005, s. 28
  • S.J. Liebowitz, Copying and Indirect Appropriabillity: Photocopying of Journals, "The Journal of Political Economy" 1985, No. 93 (5), s. 945-957.
  • O. Shy, The Economics of Network Industries, Cambridge University Press, Cambridge 2001, s. 53.
  • Y. Bakos, E. Brynjolfsson, Bundling Information Goods: Pricing, Profits, and Efficiency, "Management Science" 1999, No. 45 (12), s. 1616
  • Y. Bakos, E. Brynjolfsson, Bundling and Competition on the Internet, "Marketing Science" 2000, No. 19 (1), s. 64.
  • Ch. Anderson, Za darmo. Przyszłość najbardziej radykalnej z cen, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków 2011, s. 27-42
  • S. Czetwertyński, The influence of non-transactional products on the income structure of enterprises in the Web economy, w: Społeczeństwo informacyjne. Stan i kierunki rozwoju w świetle uwarunkowań regionalnych, red. C.F. Hales, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008, s. 351-361.
  • S. Czetwertyński, Społeczno-ekonomiczne motywy produkcji partnerskiej w Internecie, w: Ekonomia, tom 1, red. J. Sokołowski, G. Węgrzyn, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 47-57
  • S. Czetwertyński, Wspólnota jako podstawa produkcji partnerskiej, w: Społeczeństwo informacyjne w świecie rzeczywistym i wirtualnym, red. A. Szewczyk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 9-20.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171254239

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.