PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Wiedza i komunikacja w innowacyjnych organizacjach | 243--256
Tytuł artykułu

Mobilne społeczności w procesach komunikacji marketingowej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Globalna gospodarka znajduje się pod ogromnym wpływem postępu technologicznego, który nie omija żadnego z jej wielu obszarów. Jednym z elementów, który w widoczny sposób wpływa na dokonujące się zmiany są technologie mobilne. Rozwiązania te są widoczne w coraz to nowych obszarach współczesnej ekonomii, a jednym z takich obszarów jest komunikacja marketingowa odbywająca się z wykorzystaniem cyfrowych kanałów, w tym przypadku dotyczy to mobilnych społeczności. Gwałtowny rozwój technologii związanych z komunikacją, informacją oraz ogólnie pojmowany postęp w sposób diametralny i fundamentalny zmieniają oblicze współczesnej gospodarki. To właśnie wszechobecny Internet stał się podstawą tego, co dziś nazywamy gospodarką elektroniczną: "Rewolucja mobilna" nadała nowy kształt systemowi informacyjnemu, przenosząc go w przestrzeń mobilną, a jego główna składowa, informacja, zyskała na aktualności. Wszechobecne i multimedialne urządzenia przenośne doprowadziły do stworzenia nowej jakości życia. Dotychczasowa możliwość bycia online "zawsze" została uzupełniona o istotną cechę - "wszędzie". Doskonalenie sposobów przesyłu danych oraz modernizacja końcowych urządzeń komunikacyjnych, a także wprowadzenie ich w przestrzeń komunikacji mobilnej doprowadziły do wyróżnienia nowych paradygmatów naukowych oraz tworzenia się nowych modeli biznesowych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Barnes S.: Wireless Digital Advertising: Nature and Implications. "International Journal of Advertising" 2002
  • Boyd D.M., Ellison N.B.: Social Networks: Definition, History, and Scholarship. "Journal of Computer-Mediated Communication" 2007, Vol. 13, No. 1, online. http://jcmc.indiana.edu/voll3/issuel/boyd.ellison.html
  • DeTienne K.B.: Komunikacja elektroniczna. Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009
  • Dushinski K.: The Mobile Marketing Handbook. CyberAge Books, Medford 2009
  • Fling B.: Mobile Design and Development. "O'Reilly Media" 2009
  • Gupta M.P., SahuG.P., Salil G.: Assesing Impact of Mobile Communication on Organizations: A Flexibility Analysis. "Global Journal of Flexible Systems Management" 2009
  • Hammer M., Champy J.: Reengineering w przedsiębiorstwie. Neumann Management Institute, Warszawa 1996
  • Klimowicz M.: Trzecie miejsce aktywności, "Marketing w Praktyce" 2009, nr 12
  • Kolbusz E., Olejniczak W., Szyjewski Z.: Inżynieria systemów informatycznych w gospodarce. PWE, Warszawa 2005
  • Kollock P.: The Economies of Online Cooperation: Gifts and Public Goods in Cyberspace. In: Communities in Cyberspace. Ed. M. Smith. P. Kollock. Routledge, London 1999
  • Kutera R., Sobieska-Karpińska J.: Adaptacja narzędzi społecznościowych w systemach wymiany wiedzy w sektorze przedsiębiorstw małych i średnich. UE, Wrocław 2009
  • Łysik Ł.: Mobilne strony www jako nowy element komunikacji marketingowej. W: Systemy informacyjne w zarządzaniu organizacją. Nauka, dydaktyka, praktyka. Red. A. Nowicki. Wrocław 2010
  • Raport 3 - Information Society Statistical Profiles 2009 - Europe. ITU, Genewa 2009
  • Rheingold H.: The Virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier. Ad- dison-Wesley Publishing Company, Reading 2000
  • Ridings C.M.: Defining Virtual Community. In: S. Dasgupta: Encyclopedia of Virtual Communities and Technologies. Idea Group Publishing, Hershey 2006
  • Szymoniuk B.: Komunikacja marketingowa: instrumenty i metody. PWE, Warszawa 2006
  • Wise K., Thorson K., Hamman B.: Features of Online Communities and Their Effects on Participation and. Evaluation. Paper Presented at the Annual Meeting of the International Communication Association. Dresden International Congress Centre, Dresden, Germany, online, http://www.allacademic.com/meta/p92850_ index.html
  • http://jcmc.indiana.edu/voll3/issuel/boyd.ellison.html
  • http://www.mobileinc.co.uk/2010/10/mini-launch-mobile-geolocation-multiplayer- reality-game-with-great-incentive/
  • Kurasiński A.: Społeczności mobilne - czy już czas? onli-ne. http://blog.kurasinski.com/2008/06/27/spolecznosci-mobilne-czy-juz-czas/
  • MMAglobal: MM A: Mobile marketing participation tripled in '06, http://www.fierce- mobilecontent.com/story/mma-mobile-marketing-participation-tripled-in-06/2007-02-05
  • TNS Digital Life: Global 'Digital Life' Research Project Reveals Major Changes in Online Behaviour, online. http://discoverdigitallife.com/downIoads/pdf/press-release/Global_Digital_Life_Press_Release.pdf
  • Wikipedia: Online Community, online: http://en.wdkipedia.org/wiki/Online_community
  • http://www.allacademic.com/meta/p92850_index.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171254647

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.