PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 4/3 | 67--76
Tytuł artykułu

Strategie sukcesu współczesnych przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Strategies of Success of Contemporary Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule "Strategie sukcesu współczesnych przedsiębiorstw" podjęto próbę wyznaczenia najbardziej pożądanych cech strategii warunkujących sukcesy przedsiębiorstw w realiach dzisiejszej gospodarki. Na podstawie badania przypadków za takie cechy uznano: wysoki poziom ambicji, skłonność do podejmowania inicjatywy, wizjonerstwo, koncentracja na kluczowych czynnikach rozwoju, konsekwencja w realizacji zamierzeń i elastyczne aktualizowanie koncepcji strategicznej. Spełnienie powyższych wymogów nie gwarantuje osiągnięcia sukcesu, ale go ułatwia. (abstrakt oryginalny)
EN
The article titled "Strategies of success of contemporary enterprises" defines the most desirable features of strategies, that determine the success of companies in the realities of today's economy. Based on case studies these features were characterized as: high level of ambition, willingness to take initiatives, visionary, focusing on key factors of further development, consistency in the process of implementing the plans and flexible updating the strategic concept. Fulfilling these requirements does not guarantee the success but might be helpful in achieving it. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--76
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bossidy L., Charan R. (2003), Realizacja. Zasady wprowadzania planów w życie, MT Biznes, Warszawa.
  • Collins J.C. (2003), Od dobrego do wielkiego, J. Santorski, Wydawnictwa Biznesowe, Warszawa.
  • Collins J., Porras J.I. (2003), Wizjonerskie organizacje, J. Santorski, Wydawnictwa Biznesowe, Warszawa.
  • Eisenhardt K.M., Brown S.I. (2006), Narzucanie tempa: jak konkurować na rynkach, które nie chcą stać w miejscu, "Harvard Business Review" nr 1.
  • Jaffie D.B., Kwak M. (2005), Strategia judo, One Press, Warszawa.
  • Kaleta A. (2011), Relacje między zasobowym i pozycyjnym podejściem do zarządzania strategicznego we współczesnych przedsiębiorstwach, [w:] Rozwój szkoły zasobowej zarządzania strategicznego, R. Krupski (red.), Prace Naukowe WWSZiP, Wałbrzych.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), Strategiczna Karta Wyników, PWN, Warszawa.
  • Krupski R., (2005), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa.
  • Ridderstrale I., Nordstrom K. (2001), Funky Biznes, WIG Press, Warszawa.
  • Simon H. (1999), Tajemniczy mistrzowie, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171254695

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.