PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 4, cz. 2 | 35--48
Tytuł artykułu

Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie w warunkach kryzysu zaufania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Talent Management in the Enterprise in a Crisis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw wynikające przede wszystkim ze zmian demograficznych, lecz również ekonomicznych, technologicznych, a także postępująca globalizacja, wymagają od przedsiębiorstw podejmowania działań, które sprostają coraz większym oczekiwaniom pracowników i równocześnie przyczynią się do umocnienia pozycji rynkowej i dalszego rozwoju. W niniejszym artykule podjęto próbę wykazania, że rozwiązaniem, które umożliwi sprostanie wyzwaniom współczesnego otoczenia jest opracowanie i wdrożenie programu zarządzania talentami. Proces ten związany jest z koniecznością określenia w organizacji cech pracowników utalentowanych, rozpoznania potrzeb i oczekiwań talentów oraz identyfikacji i przezwyciężenia barier w zarządzaniu tą specyficzną grupą pracowników w celu zapobieżenia ich odejściom i uzyskania możliwie największych korzyści z wdrożonego programu (dotyczących nie tylko wyników finansowych organizacji, ale także jej wizerunku oraz motywacji pracowników). Działania te, aby były skuteczne wymagają przede wszystkim zaangażowania kierownictwa wyższego szczebla, jak i kierowników liniowych. (abstrakt oryginalny)
EN
Companies face the demographic, economic, technological changes and the globalization. New conditions mean the necessity to take action that will meet the growing expectations of employees and also help to strengthen the market position and the development. This article attempts to demonstrate that the solution, which will help to meet the challenges of today's environment, is the development and implementation of a talent management program. This process is involved with the necessity to determine the characteristics of talent in an organization, its needs and expectations. Moreover it requires to identify and overcome barriers in the management of this specific group of employees in order to prevent their departures, so that to obtain the greatest benefits from the implemented program (concerning not only the financial results of the organization, but also its image and employees' motivation). To be effective, these activities should require the engagement of senior management and line managers. (original abstract)
Rocznik
Strony
35--48
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Abrudan M.M., Matei M.C. (2009), Talent management - a strategic priority, "Annals of Faculty of Economics" Vol. 4 issue 1, University of Oradea, Oradea.
  • Berger L.A., Berger D.R. (2004), The talent management handbook: creating organizational excellence by identifying, developing, & promoting your best people, McGraw-Hill, New York.
  • Berger L.A., Berger D.R. (2011), The talent management handbook: creating a sustainable competitive advantage by selecting, developing, and promoting the best people, McGraw-Hill, New York.
  • Blass, E., Knights, A., Orbea, A. (2006), Developing Future Leaders: The contribution of Talent Management, http://www.ashridge.org.uk/Website/IC.nsf/wFARATT/DevelopingFutureLeaders:ThecontributionofTalentManagement/$file/DevelopingFutureLeadersTheContributionOfTalentManagement.pdf, dostęp dnia 20.06.2012.
  • Branham L. (2005), The 7 hidden reasons employee leave: how to recognize the subtle signs and act before it's too late, AMACOM, New York.
  • Bremen J.M., Sejen M. (2012), Advancing Total Rewards & The Employee Value Proposition, "Workspan" Number 1.
  • Creating People Advantage 2010. How Companies Can Adapt Their HR Practices for Volatile Times (2010), The Boston Consulting Group, Inc. and World Federation of People Management Associations, Boston. 8. Delivering results Growth and value in a volatile Word. 15th Annual Global CEO Survey 2012, http://www.pwc.com/gx/en/ceosurvey/pdf/15th-global-pwc-ceo-survey.pdf, dostęp dnia 20.06.2012.
  • Doroszewski W. (red.) (1967), Słownik języka polskiego, t. IX, PWE, Warszawa.
  • Eichinger R.W., Lombardo M.M. (2004), The ROI on People- The 7 vectors of research, Lominger Limited, Inc., Minneapolis.
  • Guthridge M., Komm A.B., Lawson E. (2008), Making talent a strategic priority, "The McKinsey Quarterly" Number 1.
  • Ingram T. (2011), Zarządzanie talentami. Teoria dla praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa.
  • Kaczmarska A., Sienkiewicz Ł. (2005), Identyfikacja i pomiar talentu w organizacjach, w: Zarządzanie talentami, Borkowska S. (red.), IPiSS.
  • Michaels E., Handfield-Jones H., Axelrod B. (2001), The war for talents, McKinsey & Company, Inc., HB School Press, Boston.
  • Pocztowski A. (2008), Zarządzanie talentami w organizacji, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Kraków.
  • Słownik wyrazów obcych (1995), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Słownik wyrazów obcych z przykładami i poradami (2012), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Strack R., Baier J., Caye J.M., Zimmermann P., Dyrchs S. (2011), Global Talent Risk: Seven Responses, https://www.bcgperspectives.com/content/articles/people_management_human_resources_strategic_planning_global_talent_risk_seven_responses/.
  • Thom N., Friedli V., Moser R., Saxer A. (2003), Retention Management für High Potentials, in: Jahrbuch Personalentwicklung und Weiterbildung - Praxis und Perspektiven, Schwuchow K., Gutmann J. (hrsg.), München-Unterschleissheim.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171254805

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.