PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 4, cz. 2 | 229--239
Tytuł artykułu

Czynniki warunkujące wpływ informacji nieformalnych rozpowszechnianych za pośrednictwem Internetu na decyzje zakupowe

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Informal Information in the Purchase Decision Making Process
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest usystematyzowanie dostępnych wyników badań dotyczących wpływu nieformalnych informacji na zachowania nabywców. Na bazie analizy literatury uznano, że wpływ ten uzależniony jest od trzech grup czynników tj. typu nabywcy, rodzaju produktu oraz charakteru informacji i jej źródeł. W opracowaniu przedstawiono wpływ wyżej wymienionych grup czynników na zachowanie nabywców. Wskazano także ograniczenia dokonanej analizy i możliwe kierunki dalszych badań. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the publication is to systematize the research results related with the influence of an informal information on customer behavior. On the basis of literature analysis, it has been concludes that all the factors influencing the impact of the information on customers' purchase decision depends on three groups of factors: customer, product and information. The publication describes the influences of these groups of information-related factors on customer perception and behavior. Limitations of the research and suggestion for the future have also been indicated. (original abstract)
Rocznik
Strony
229--239
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Bibliografia
  • Awad N., Ragowsky A. (2008), Establishing trust in electronic commerce through online word of mouth: an examination across genders, "Journal of Management Information Systems", Spring, Vol. 24, No. 4, s. 101-121.
  • Bickart B., Schindler R. (2001), Internet forums as influential sources of consumer information, "Journal of Interactive Marketing", Vol. 15, Nr 3, Summer s. 31-40.
  • Breazeale M. (2009), Word of mouse. An assessment of electronic word-of mouth research, "International Journal of Market Research", Vol. 51 Issue 3, s. 297-318.
  • Chatterjee P. (2001), Online reviews: do consumers use them?, "Advances in Consumer Research", vol. 28, s.129-133.
  • Chevalier J.A., Mayzlin D. (2006), The effect of word of mouth on sales: online book reviews, "Journal of Marketing Research", vol. 43, no 3, s. 345-354
  • Gruen T., Osmonbekov T., Czaplewski A. (2006), eWOM: The impact of customer-to-customer online know-how exchange on customer value and loyalty, "Journal of Business Research", vol. 59, s. 449 - 456.
  • Hennig-Thurau,FT ,Gwinner K.P, Walsh G., Gremler D.D.(2004), Electronic word-of-mouth via consumer- opinion platforms: what motivates consumers to articulate themselves on the Internet, Journal of Interactive Marketing,18(1), s. 38-52.
  • Kapferer J.N.(1997), Strategic brand management. creating and sustaining brand equity long-term, Second Edition, Kogan Page, Londyn Dover, s. 95.
  • Lee T.R., Li J.M. (2006), Key factors in forming an e-marketplace: an empirical analysis, "Electronic Commerce Research and Applications", vol. 5, no 2, s. 105-116.
  • Park Ch., Wang Y., Yao Y., Kang J. R. (2011), Factors influencing eWOM effects: using experience, credibility, and susceptibility, "International Journal of Social Science and Humanity", Vol. 1, No. 1, May, s. 74-79.
  • Park D., Lee J., (2008), eWOM overload and its effect on consumer behavioral intention depending on consumer involvement, "Electronic Commerce Research and Applications" , vol. 7, s. 386-398.
  • Park D., Lee J., Han I. (2007), The effects of on-line consumer reviews on consumer purchasing intention: the moderating role of involvement, "International Journal of Electronic Commerce", vol. 11, no 4, s. 125-148.
  • Prosumenci w Polskim Internecie, pliki. gemius.pl/Raporty/2008/Prosument_raport_Gemius.pdf [dostęp dnia 14.04.2012]
  • Sen S. (2009), Gendered differences in the trust of e-word-of-mouth from virtual reviewers, "Advances in Consumer Research", Vol. VIII, s. 127.
  • Sen, S., Lerman, D. (2007), Why are you telling me this? An examination into negative consumer reviews on the web, "Journal of Interactive Marketing", vol. 21, no. 4, s. 76-94.
  • Senecal, S., Nantel, J. (2004), The influence of online product recommendations on consumers' online choices, "Journal of Retailing", vol. 80, no 2, s. 159-169.
  • Strutton D., Taylor D., Thompson K. (2011), Investigating generational differences in e-WOM behaviours for advertising purposes, does X=Y ?, "International Journal of Advertising", vol. 30, no 4, s. 559-586.
  • Yang J., Mai E., Ben-Ur J.(2011), Did you tell me the truth? The influence of on-line community on eWOM, "International Journal of Marketing Research", vol. 52, issue 3, s. 369 - 386.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255071

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.