PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 4, cz. 2 | 309--324
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw branży e-commerce w Polsce - perspektywa klienta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility within E-Commerce Sector in Poland - Customer's Lookout
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z roku na rok rośnie znaczenie handlu elektronicznego na świecie. Również w Polsce e-commerce na stałe wpisał się w krajobraz gospodarki, ciesząc się coraz większym zainteresowaniem społeczeństwa. Przesłanką podjęcia tematu był z jednej strony dynamiczny rozwój handlu elektronicznego, z drugiej, generalnie słabsza od podmiotu oferującego, pozycja klienta. Celem niniejszego artykułu było pokazanie jakie są możliwości ochrony klienta w obszarze e-commerce, widziane przez pryzmat założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszej części artykułu zdefiniowano handel elektroniczny oraz jego wybrane atrybuty. Część druga, prezentuje zagrożenia dla interesu klienta płynące z rozwoju e-commerce. Stosunkowo najwięcej miejsca poświęcono w opracowaniu ochronie klienta branży ecommerce, rozpatrywanej przez pryzmat koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. (abstrakt oryginalny)
EN
The meaning of the e-commerce all over the world has been growing year by year. The same trends have also been noticed in Poland, where e-commerce has build stronger and stronger position among the society. The reason of starting the discussion on the topic of the e-commerce has been divided into two parts: dynamic growth of the e-commerce on one side and on the other, generally weaker position of the customer. The purpose of this article is to show what are the possibilities of protecting the customer within the e-commerce mechanisms, seeing form the CSR perspectives. First part is dedicated to the presentation of the e-commerce and its main attributes. Part two, however, presents what are the risks for the customer as the result of e-commerce growth. More space has been given to present the ways of customers' protection considered and influenced by the CSR concept. (original abstract)
Rocznik
Strony
309--324
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Barta J., Markiewicz R. (red.) (2005), Handel elektroniczny. Prawne problemy, Wydawnictwo Zakamycze, Warszawa.
  • Bezpieczeństwo zakupów w polskich sklepach internetowych, Raport marzec 2011, https://certyfikatyssl.pl/resources/bezpieczenstwo_zakupow_w_polskich_e-sklepach_raport.pdf, dostęp dnia 20.05.2012
  • Czyżowicz W., Woźniak M. (2003), Zeszyt Naukowy nr 5 - E-biznes, Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni, Gdynia.
  • Etyka w reklamie - obowiązek czy strategia, Polskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe, www.biznesklaster.pl, dostęp dnia 03.05.2012
  • Godniak M.K., Godniak A. (2005), Transakcje e-commerce jako zawieranie umów na odległość drogą elektroniczną, Roczniki Informatyki Stosowanej Wydziału Informatyki Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, nr 9.
  • Gregor B., Stawiszyński M. (2002), e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź.
  • http://www.artefakt.pl, dostęp dnia 15.04.2012
  • https://www.securitynet.pl/certyfikat_ssl/jak_to_dziala.
  • Kowalik-Bańczyk K. (2006), Sposoby regulacji handlu elektronicznego w prawie wspólnotowym i międzynarodowym, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Kraków.
  • Kyciak W., Przeliorz K. (2006), Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Laudon K., Traver C. (2009), E-commerce. Business, Technology, Society, Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
  • Measuring Electronic Commerce: International Trade in Software, OECD Publishing (1997), "OECD Digital Economy Papers", No. 36.
  • Nieuczciwa reklama na forach, www.naszefora.pl, dostęp dnia 13.03.12012.
  • P. Podrecki P. (2004), Prawo Internetu, Wyd. Lexis Nexis, Warszawa.
  • Sacher Raport, OECD Publishing (1997), "OECD Digital Economy Papers", No. 29.
  • Sarnowska P., Możliwości realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w obszarze e-commerce, praca magisterska obroniona w 2012 r. na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • SEO Guidelines, IAB Polska, www.iabpolska.pl, dostęp dnia 12.05.2012.
  • Społeczeństwo informacyjne w Polsce - wynik badań statystycznych z lat 2006-2010(2010), Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Szpringer W. (2005), Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie. Od e-commerce do e-businessu, Wydawnictwo Difin, Warszawa.
  • Techniki nieetyczne w pozycjonowaniu stron internetowych, IAB Polska, www.iabpolska.pl, dostęp dnia 04.04.2012.
  • UNCITRAL Model Law on Electronic Commerce with Guide to Enactment 1996 with additional article 5 bis as adopted in 1998 , United Nations Publication, No. E.99.V.4.
  • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, DzU z 2002r., nr 144, poz.1204 z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, DzU 2000, nr 22, poz.271 z późn. zm.
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2002 r., nr 101, poz. 926.
  • Work Programme on Electronic Commerce, WTO General Council, WTO publications No. WT/L/274 (98-3738).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255113

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.