PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 4, cz. 2 | 353--364
Tytuł artykułu

Siła marki a wyniki finansowe banków

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand Strength and Financial Performance of Banks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marka stanowi źródło przyszłych przepływów gotówkowych dla przedsiębiorstwa. W tej sytuacji siła marki powinna znaleźć odzwierciedlenie w uzyskiwanych przez przedsiębiorstwo wynikach finansowych. Celem artykułu jest analiza związków pomiędzy kapitałem (siłą) marki a wynikami finansowymi przedsiębiorstwa rozpatrywana z perspektywy zarządu spółki i akcjonariuszy. Przeprowadzone badania mają charakter ilościowy i są oparte na analizie korelacji pomiędzy wynikami finansowymi 11 polskich banków notowanych na giełdzie a miernikiem siły marki uzyskanym na podstawie wyników badań rynkowych opinii konsumentów dla lat 2006-2010. Przeprowadzone analizy wykazały, że występuje statystycznie istotna korelacja pomiędzy siłą marki i większością mierników wyników finansowych badanych banków. Zidentyfikowano również statystycznie istotną korelację pomiędzy siłą marki a wskaźnikiem cena/zysk i brak takiej korelacji pomiędzy siłą marki a całkowitym zwrotem dla akcjonariuszy. (abstrakt oryginalny)
EN
Brand is assumed to be a source of future cash flows for the company. As such, the brand strength should manifest itself in the financial results of a company. The purpose of this article is to analyse the link between brand equity and company's financial performance from a management and shareholder perspectives. The research is designed as a quantitative study and is based on the corellation analysis of financial performance of 11 polish listed banks collated with brand strength measures obtained from consumer evaluation research for the period 2006-2010. The conducted analysis indicates that there is a statistically significant correlation between brand strength and majority of firm performance measures. Also statistically significant correlation was identified between brand strength and Price/Book Value measure. However no significant relations were found between brand strength and Total Shareholder Return measure. (original abstract)
Rocznik
Strony
353--364
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Daniluk D. (1996), Nadzór bankowy w Polsce, Biblioteka Menadżera i Bankowca, Warszawa.
  • Donaldson T. (1992), The Treatment of Intangibles: A Banker's View, St. Martin's Press, New York.
  • Jones R. (2005), Finding sources of Brand value: Developing a stakeholder model of brand equity, "Brand Management", vol.13, no 1, s. (10-32) 12.
  • Keller K. (1993), Conceptualizing, measuring, and managing customerbased brand equity, "Journal of Marketing", vol. 57, January, s. 1-22.
  • Koller T., Goddart M., Wessels D. (2005), Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons, Hoboken.
  • Kotler P., Armstrong G. (2004), Principles of Marketing, Prentice Hall, Englewood Hall.
  • Lucas K. (2009), After the recession: resurrecting the reputations of the banks, "Market Leader", 3rd quarter.
  • Marki polskie (2010), dodatek do "Rzeczypospolita" z dnia 2.12.
  • Ohnemus L. (2009), Is branding creating shareholder wealth for banks?, "International Journal of Bank Marketing", vol. 27, no 3.
  • Shyder N. (2012), Why brand matters?, "Bank Director", 1st quarter.
  • Srivastava R., Shervani T., Fahey L. (1998), Market_Based Assets and Shareholder Value: Value: A Framework for Analysis, "Journal of Marketing", January.
  • Tobin J. (1969), A General Equilibrium Approach to Monetary Theory, "Journal of Money, Credit and Banking", 1, February.
  • Urbanek G. (2005), Wykorzystanie marki do kreowania wartości w bankach, "Bank i Kredyt", nr 1.
  • Urbanek G. (2011), Wpływ marki na wartość dla akcjonariuszy na przykładzie wybranych spółek notowanych na WGPW, "Marketing i Rynek".
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255119

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.