PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 1 | 10--18
Tytuł artykułu

Poziomy dojrzałości strategii rozwoju nowego produktu - dopasowanie procesu innowacji produktu do kontekstu biznesowego

Warianty tytułu
Maturity Levels of New Product Development Strategy - Matching Process of Product Innovation to the Business Context
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dotychczas prowadzone badania, a także praktyczne doświadczenia wielu przedsiębiorstw wskazują, że nie występuje uniwersalny proces rozwoju produktu, a projektowanie nowych produktów w różnych sytuacjach biznesowych wymaga odmiennego procesu rozwoju nowego produktu. Zatem strategia innowacji produktu oraz proces jej realizacji muszą być dopasowany do kontekstu biznesowego. Wiele firm opiera się na jednym procesie rozwoju nowych produktów dla wszystkich projektów. Ale projektowanie nowych produktów w różnych kontekstach biznesowych wymaga, aby firma wdrażała różne procesy innowacji produktu. Stosowanie jednolitego procesu do wszystkich projektów nowych produktów powoduje, że pomija się istotne różnice między tymi projektami, co może spowodować utratę szansy rynkowej. W artykule opisano sposoby rozwiązania tego problemu, dzięki którym firma może lepiej dostosować strategie oraz proces innowacji produktu do konkretnych celów poszczególnych projektów. (abstrakt oryginalny)
EN
So far, ongoing research, and practical experience of many companies indicate that there is not a general process of product development, so new products design in a variety of business situations require a different new product development process. Thus, the strategy of product innovation and process of its implementation must be tailored to the business context. Many companies rely on a process of development of new products for all projects. But the design of new products in different business contexts requires that the company has implemented a variety of product innovation processes. The use of a single process for all projects of new products it makes ignored important differences between these projects, which may result in loss of market opportunity. This article describes how to solve this problem, so that the company can better align strategies and product innovation process to the specific objectives of individual projects. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
10--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Abernathy, W.J. i Utterback, J. (1978). Patterns of Industrial Innovation. Technology Review, 80 (7), 40-47.
  • Adams, M. i Boike, D. (2004). PDMA Foundation CPAS Study Reveals New Trends. PDMA Visions Magazine, 28 (3), 26-29.
  • Christensen, C.M. (1997). The Innovator's Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Boston: Harvard Business School Press.
  • Christensen, C.M. (2003). The Innovator's Solution: Creating and Sustaining Successful Growth. Boston: Harvard Business School Press.
  • Cooper, R.G. (1990). Stage-Gate Systems: A New Tool for Managing New Products. Business Horizons, 33 (3), 44-54.
  • De Meyer, A., Loch, C.H. i Pich, M.T. (2002). Managing Project Uncertainty: From Variation to Chaos. Sloan Management Review, 43 (2), 60-67.
  • Eisenhardt, K. i Sull, D. (2001). Strategy as Simple Rules. Harvard Business Review, 79 (1): 107-116.
  • Griffin, A. (1997). PDMA Research on New Product Development Practices: Updating Trends and Benchmarking Best Practices. Journal of Product Innovation Management, 14 (6), 429-458.
  • Lenfle, S. i Loch, C.H. (2010). Lost Roots: How Project Management Came to Emphasize Control over Flexibility and Novelty. California Management Review, 53 (1), 32-55.
  • Loch, C.H., De Meyer, A. i Pich, M.T. (2006). Managing the Unknown: A New Approach to Managing High Uncertainty and Risk in Projects. Hoboken: Wiley.
  • MacCormack, A.D. (2001). Product-Development Practices That Work: How Internet Companies Build Software. Sloan Management Review, 42 (2), 75-84.
  • MacCormack, A., Crandall, W., Henderson, P., Toft, P. (2012). Do You Need a New Product-Development Strategy? Research-Technology Management, 55 (1), 34-43.
  • MacCormack, A. i Verganti, R. (2003). Managing the Sources of Uncertainty: Matching Process and Context in Software Development. The Journal of Product Innovation Management, 20 (3), 217-232.
  • MacCormack, A., Verganti, R. i Iansiti, M. (2001). Developing Products on "Internet Time": The Anatomy of a Flexible Development Process. Management Science, 47 (1), 133-150.
  • Orr, K. (2007). Business Process Modeling Fundamentals. Business-IT Strategies, 10 (7), 1-32.
  • Rutkowski, I.P. (2007). Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania. Warszawa: PWE.
  • Rutkowski, I.P. (2012). Wspomaganie informacyjne decyzji w procesie innowacji produktu. Wybrane aspekty zarządzania nowoczesną organizacją. Łódź: PTE.
  • Sommer, S.C., Loch, C.H. i Dong, J. (2009). Managing Complexity and Unforeseeable Uncertainty in Startup Companies: An Empirical Study. Organization Science, 20 (1), 118-133.
  • Tushman, M.L. i Anderson, P. (1986). Technological Discontinuities and Organizational Environments. Administrative Science Quarterly, 31 (3), 439-465.
  • Von Hippel, E. (1988). The Sources of Innovation. Oxford: Oxford University Press, http://web.mit.edu/evhippel/www/sources.htm (20.07.2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255287

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.