PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | z. nr 32 | 381--393
Tytuł artykułu

Uwarunkowania zarządzania wiedzą w organizacji w społeczeństwie informacyjnym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Determinants of Knowledge Management in Organizations in the Information Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiedza jest najważniejszym zasobem, a jej rola jest szczególnie ważna w warunkach nowej ekonomii. Przydatność zarządzania wiedzą jest nieodzowna w procesie doskonalenia zarządzania współczesną organizacją funkcjonującą w warunkach zmienności otoczenia. Badania zostały przeprowadzone w 2011 roku i objęły 100 przedsiębiorstw zainteresowanych wprowadzeniem systemu zarządzania wiedzą, posiadających wdrożony system zarządzania jakością na zgodność z wymaganiami normy ISO 9001. Celem badań były wybrane aspekty zarządzania wiedzą, przesłanki wdrożenia systemu zarządzania wiedzą i ocena rezultatów uzyskanych z wdrożenia systemu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach. (abstrakt oryginalny)
EN
Knowledge is the most important of all resources and even more so in conditions of the new economy. Usefulness of KM becomes more evident in the process of improving management of an organization which nowadays is functioning in changeable surroundings. Research, was conducted in 2011 concerning 100 enterprises with implemented QMS in accordance that ISO 9001 requirements that were interested in implementation of KM system. The subject of the research were selected aspects of KM, premises of implementation of KMS and results obtained in the process of KM implementation in enterprises. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
381--393
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Brdulak J., Zarządzanie wiedzą a proces innowacji produktu. Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2005.
  • Chesbrough H., Open Innovation, The New Imperative for Creating and Profiting from Technology, Harvard Business Scholl Press, Boston 2003.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.
  • Jaworski T. Zarządzanie wiedzą w procesie zmian [w:] Zarządzanie wiedzą we współczesnych organizacjach. red. J. Kisielnicki, Oficyna Wydawnicza WSHiP, Warszawa 2003.
  • Juchnowicz M., Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Wyd. Difin, Warszawa 2007.
  • Jurczyk-Bunkowska M., The task of Knowledge management system in the context of the risk associated with the innovation processes [w:] Innovations in management and production engineering, red. R. Knosala, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2012.
  • Kietliński K., Moralność gospodarki opartej na wiedzy, UKSW, Warszawa 2009.
  • Kowalczyk A., Nogalski B., Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007.
  • Murray P., Myers A., "The Facts about Knowledge" Information strategy - special report, 1997.
  • Nowakowski K., Wiedza w organizacji - szanse i zagrożenia, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2006, nr 1.
  • Skrzypek E., Hofman M., Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
  • Skrzypek E., Wiedza jako czynnik sukcesu w nowej gospodarce [w:] Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce opartej na wiedzy, red. E. Skrzypek, A. Sokół, Wyd. Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2009.
  • Skrzypek E., Zarządzanie wiedzą i informacją w organizacjach gospodarczych, Zeszyty Naukowe SGGW, Warszawa 2012, nr 97.
  • Skrzypek E., Zarządzanie wiedzą i informacją w procesie doskonalenia jakości w organizacji [w:] Zarządzanie wiedzą i informacją w procesie doskonalenia jakości, t. I, red. E. Skrzypek, Wyd. UMCS, Lublin 2001.
  • Stankiewicz M.J. Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw, Wyd. TNOiK Dom Organizatora, Toruń 2006.
  • Tabaszewska E., Zarządzanie wiedzą a inne koncepcje zarządzania. Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Trkman P., The critical success factors of business management, International Journal of Information Management, 2010, nr 30.
  • Wiig K.M., Knowledge management in public administration, "Journal of knowledge management" 6, 2002.
  • Zapłata S., Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255365

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.