PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 144, cz. 1 Nowoczesne instrumenty polityki rozwoju lokalnego - zastosowanie i efekty w małych miastach | 95--108
Tytuł artykułu

Społeczne oddziaływanie nowoczesnych centrów handlowo-usługowych na małe miasta w zewnętrznej strefie aglomeracji śląskiej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Social Impact of Modern Shopping Centers to Small Towns in the Outer Metropolitan Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współcześnie handel detaliczny w Polsce niewiele rożni się pod względem form sprzedaży od handlu w krajach zachodniej Europy. Otwarcie rynku oraz jego duża chłonność spowodowały napływ wielu inwestorów zagranicznych, którzy w uruchamianych najczęściej wielkopowierzchniowych sklepach wprowadzili nowe technologie i formy obsługi nabywców. Wśród nowych form handlu wielkopowierzchniowego, oprócz super i hipermarketów, największe znaczenie dla klientów mają centra handlowe, które powstają w Polsce od połowy lat 90. (fragment tekstu)
EN
Summary: In the years we can observe dynamic extension of trade centers located in both: the city centers and downtown's. This is a result of feedback between the change of consumers' needs and behaviors and new possibilities in trade. Consumers are more and more concerned about the convenience of shopping and want to take advantage of promotion , many events and special atmosphere of trade centre. The social impact of modern shopping centers to small towns in the outer metropolitan area relate mainly to changes in consumption patterns, style and way of life, leisure opportunities and constraints in comfort.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Gachowski M.: Kwestia celowości i istnienia centrum miasta w warunkach transformacji społeczno - urbanistycznej. W: Przemiany struktury przestrzennej miast w sferze funkcjonalnej i społecznej. Red. J. Słodczyk. WUO, Opole 2004.
  • Impact of Large Foodstores on Market Towns and District Centres. London 1994.
  • Jałowiecki B.: Metropolie XXI w. W: Europejskie wyzwania dla Polski i jej regionów. Red. A. Tucholska. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2010.
  • Kaczmarek T.: Struktura przestrzenna handlu detalicznego. Od skali globalnej do lokalnej. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2011.
  • Makowski G.: Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego. TRIO, Warszawa 2003.
  • Maleszyk E.: Rynek i konsumpcja. Raporty z badań rok 2000. IRWIK, Warszawa 2001.
  • Mańkowska-Dudek S.: Funkcje wybranych centrów handlowych w Warszawie. W: Nowe przestrzenie w mieście ich organizacja i funkcje. Red. I. Jażdżewska. Uniwersytet Łódzki, Łódź 2006.
  • Mruk H., Pilarczyk B.: Przesłanki rozwoju miejskich centrów handlowych. AE, Poznań 2001.
  • Naisbitt J.: Megatrendy. Dziesięć nowych kierunkow zmieniających nasze życie. Zysk i S-ka, Poznań 1997.
  • Otto A.: Galerie handlowe nie muszą zabijać miast. International Council of Shopping Centers Project. Barcelona 2009.
  • Pawlak M.: Od pierwszej do czwartej generacji. "Home & Market" 2003, nr 3.
  • Pawlak M.: Prestiż inwestora, dobra lokalizacja, dobór najemców. Wywiad z Yoramem Reshefem, twórcą Galerii Mokotów. "Home & Market" 2003, nr 3.
  • Pawlak M.: Centra Handlowe w Polsce. Od pierwszej do czwartej generacji. "Home & Market" 2004, marzec.
  • Wilk W.: Miejsce miast w sieciach handlowych - przykład Polski. Prace i Studia Geograficzne. Warszawa 2005.
  • Woźny D.: Identyfikacja czynników wpływających na wybór wielkopowierzchniowych placówek handlu detalicznego jako miejsca dokonywania zakupów. Czasopismo internetowe "Świat Marketingu".
  • Wyżnikiewicz B., Fundowicz J., Łapiński K., Peterlik M.: Struktura i rola handlu w polskiej gospodarce. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk 2006.
  • Zarządzanie usługami w gospodarce rynkowej. Red. Mikołajczak. Wyższa Szkoła Handlu i Usług w Poznaniu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171255993

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.