PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Metody matematyczne, ekonometryczne i informatyczne w finansach i ubezpieczeniach. Część 2 | 73--81
Tytuł artykułu

Modelowanie elastyczności popytu na podstawie danych dziennych

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie ma na celu przedstawienie metodologii wyznaczania elastyczności popytu dla danych dziennych sprzedażowych w 3 układach: elastyczności cenowej prostej, elastyczności cenowej mieszanej oraz elastyczności opakowaniowej. Wiele produktów występuje w różnych wariantach opakowaniowych, co nie pozostaje bez wpływu na poziom sprzedaży zarówno pozostałych opakowań tej samej marki, jak i wszystkich opakowań marek konkurencyjnych. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Kufel Т.: Identyfikacja struktury procesów ekonomicznych dla danych dziennych. [w:] Dynamiczne modele ekonometryczne. Red. T. Kufel, M. Piłatowska. UMK, Toruń 1997.
  • Pawłowski Z.: Ekonometryczne metody badania popytu konsumpcyjnego. PWN, Warszawa 1961.
  • Piłatowska M.: Modelowanie niestacjonarnych procesów ekonomicznych. Studium Metodologiczne. UMK, Toruń 2003 r.
  • Walesiak M.: Ekonometryczne modelowanie zjawisk marketingowych. [w:] Dynamiczne modele ekonometryczne. Red. T. Kufel, M. Piłatowska. UMK, Toruń 2003.
  • Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Zieliński Z.: Liniowe modele ekonometryczne jako narządzie opisu i analizy przyczynowych zależności zjawisk ekonomicznych. UMK, Toruń 1991.
  • Zieliński Z., Wiśniewski J.W.: Elementy ekonometrii. UMK, Toruń 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171256091

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.