PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
9 (2002) | nr 3 (32) | 112--122
Tytuł artykułu

Opakowania produktów mleczarskich w opinii konsumentów

Warianty tytułu
Consumers' Opinion on Dairy Products Packaging
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszej pracy zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych wśród 499 konsumentów z rejonu Polski południowo-wschodniej, dotyczące opinii o opakowaniach produktów mleczarskich. Celem badań było ustalenie wizerunku opakowań produktów mleczarskich poprzez wskazanie najważniejszych czynników decydujących o wyborze danego rodzaju opakowania oraz poznanie konsumenckich opinii na temat informacji na opakowaniach. Badania przeprowadzono metodą ankietową. Wyniki badań wskazują, że największy wpływ na pozytywny wizerunek opakowań ma dbałość o funkcjonalność opakowania oraz wyraźne eksponowanie i formacji o terminie przydatności do spożycia. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper was to present the consumers' opinion on the image of dairy products packaging and to show the most important factors which decided about choice of kind of packaging as well as to recognize the opinions about information on packaging. The investigations were carried by inquiry method in south-east region of Poland. The functionality of packages and the exposition of the information about term of consumption had the greatest influence on the positive perception of packaging. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
112--122
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • [1] Cichoń M.: Opakowanie w towaroznawstwie, marketingu i ekologii. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1996.
  • [2] Cichoń Z.: Nowoczesne opakowalnictwo żywności. Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1996.
  • [3] Colin F., Hales.: Opakowanie jako instrument marketingu. PWE, Warszawa 1999.
  • [4] Górna J.: Wpływ opakowania na zakupy artykułów nabiałowych. Przegl. Mlecz., 1, 2000, 21-24.
  • [5] Grabowska В.: Rola opakowań w strategii marketingowej firmy. Opakowanie, 2, 2001, 6-9.
  • [6] Jakowski S.: Preferencje użytkowników oraz wymagania jakie powinno spełniać nowoczesne opakowanie. Opakowanie, 9, 2000, 12-14.
  • [7] Thomas Michael J.: Podręcznik marketingu. PWN, Warszawa 1998.
  • [8] Panfil-Kuncewicz H.: Znaczenie i funkcje opakowań produktów spożywczych w dystrybucji i marketingu. Przem. Spoż., 8, 1998, 18-20.
  • [9] Sobczyk M.: Statystyka. Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2000.
  • [10] Stanisz A.: Przystępny kurs statystyki w oparciu o program SATISTICA PL na przykładach z medycyny. StatSoft Polska, Kraków 1988, 224-238.
  • [11] Szczęsna T., Górecka D., Szerfenberg E.: Opakowanie jako czynnik stymulujący zakupy mleka i jogurtu. Przegl. Mlecz., 8, 1997, 230-232.
  • [12] Świda J., Sikora T.: Model zachowania konsumenta na rynku produktów mleczarskich. Żywność. Technologia. Jakość, 4 (21), 1999, 152-161.
  • [13] Świda J., Chorób R.: Informacje na opakowaniach produktów mleczarskich - opinie konsumentów. Zesz. Tow. Nauk. w Rzeszowie, Seria 4, Zeszyt 7, 1999, 7-16.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171256753

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.