PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 910 | 51--69
Tytuł artykułu

Główne elementy metodyki oceny współpracy w outsourcingu personalnym

Autorzy
Warianty tytułu
The Main Factors in a Methodology for Evaluating Cooperation with Service Providers in HR Outsourcing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Oczekiwania zleceniodawców w odniesieniu do wdrożenia outsourcingu personalnego mogą być znacznie zróżnicowane. Założenia dotyczące efektów współpracy z usługodawcą wpływają istotnie na schemat oceny tej współpracy. Zależnie od znaczenia outsourcingu personalnego w strategii zleceniodawcy ocena może być ukierunkowana na efekty osiągane bezpośrednio po podjęciu współpracy lub także na inne, osiągalne w perspektywie strategicznej. Celem artykułu jest prezentacja metodyki oceny współpracy w outsourcingu personalnym. Uwzględniono przede wszystkim charakterystykę obszaru badawczego (współpraca z wyspecjalizowanym usługodawcą), tok postępowania, przykłady kryteriów oraz charakterystykę wybranych narzędzi, które można wykorzystać w tym zakresie wraz zaleceniami wdrożeniowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The expectations of organisations implementating HR outsourcing can differ significantly. Assumptions about the expected results of cooperation with a service provider substantially affect the assessment of the cooperation scheme. Depending on the importance of HR outsourcing in the strategy, assessment may be focused on the results achieved immediately after cooperation, but also in a longer strategic perspective. The purpose of this article is to present a methodology for evaluating cooperation in HR outsourcing. It considers the characteristics of the research area (cooperation with a specialised service provider), a course of conduct, examples of criteria and characteristics of selected tools that can be used in this field, including recommendations for their implementation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
51--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Anderson M.C. [1997], Measurement a Primer in Measuring Outsourcing Results, "National Productivity Review", vol. 17, nr 1.
  • Bendor-Samuel P. [2001], Seven Mistakes Buyers Must Avoid When in an Outsourcing Relationship, "Supplier Selection & Management Report", vol. 1, nr 8.
  • Brown D., Wilson S. [2005], The Black Book of Outsourcing. How to Manage the Changes, Challenges and Opportunities, John Wiley & Sons Inc., Hoboken, New Jersey.
  • Corbett M. [2004], The Outsourcing Revolution. Why It Makes Sense and How to Do It Right, Dearborn Trade Publishing, A Kaplan Professional Company, Chicago.
  • Doskonalenie struktury organizacyjnej, red. A. Stabryła i J. Trzcieniecki, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1988.
  • Gay Ch.L., Essinger J. [2002], Outsourcing strategiczny. Koncepcja, modele i wdrażanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Halvey J.K., Murphy Melby B. [2000], Business Process Outsourcing. Process, Strategies and Contract, John Wiley & Sons Inc., New York-Singapore.
  • Jakóbiec W.W. [1987], Metodyka diagnozy organizacji przedsiębiorstwa przemysłowego, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa.
  • Lynch C.F. [2000], Managing the Outsourcing Relationship, Supply Chain Management, vol. 4, nr 4.
  • Martyniak Z. [1999], Metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Power M.J., Desouza K., Bonfazi C. [2012], Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, MT Biznes Ltd, Warszawa.
  • Stabryła A. [2000], Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Yallof J., Morgan C. [2003], Beyond Performance Standards: How to Get the Most Your Outsourcing Relationship, Benefits Quarterly, Third Quarter.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171256949

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.