PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 570 Współczesne aspekty informacji. T. 2 | 111--118
Tytuł artykułu

Nowe wielkie systemy informacji społeczeństw XXI wieku

Warianty tytułu
A new very large information systems for 21st century's societies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pierwsze kilka lat XXI. wieku potwierdzają, że najważniejszymi wynalazkami poprzedniego stulecia były komputer elektroniczny i infrastruktura informatyczna o nazwie Internet. Już obecnie z prawie każdego miejsca na kuli ziemskiej, można użytkować olbrzymie strumienie informacji liczone milionach bitów na sekundę, z możliwością podręcznego gromadzenia wielu gigabajtów danych. Czynnikami ograniczającymi eksplozję rozpowszechnienia informacji na naszej planecie są wyłącznie czynniki ekonomiczne i społeczne a nie techniczne. Obecnie pionierami rozwoju nowych wielkich systemów informacyjnych są społeczeństwa skandynawskie w Europie i niektóre kraje Azji. Dzięki rozwojowi nowych wielkich systemów informacyjnych "nasz świat" znowu stał się płaski. Wielkie systemy informacji wytworzą "piątą falę" rozwoju gospodarek i społeczeństw, i przyniosą trudne do przewidzenia dzisiaj ogromne zmiany we wszystkich dziedzinach gospodarczych i społecznych. (abstrakt oryginalny)
EN
From today point of you the most important innovation of previous century are electronic computer and Internet. Today from almost any point of our Planet huge stream of information and knowledge is could be accesed and used. The only constrains of today explosion of information are economical and social aspects, not any more technical aspects. Nowadays the pioneer information societies are Scandinavian countries in Europe and few countries in Asia. Due to the new large-scale information systems our Planet is again flat. Due to those infor-mation systems so-called fifth wave will occurred within economy and society with difficult to predicate impacts. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Friedman S., Świat jest płaski, Warszawa, 2006.
  • Płoszajski P., Polubić chaos, Dwumiesięcznik e-mentor, Nr 3 (20), Wydawnictwo SGH, czerwiec 2007.
  • Rutkowska J., Analiza porównawcza strategii innowacyjnych regionów w Internecie, Praca magisterska, Wydział Zarządzania, Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica, Płock, 2005.
  • Straszak A., Owsiński J. (Red.): Badania operacyjne i systemowe. Na drodze do społeczeństwa wiedzy. Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2004, Seria: Problemy współczesnej nauki. Teoria i zastosowania.
  • Straszak A. (2003) D&PSS in the uncertainty of the internal society. W: Tung B., Sroka H., red., DSS in the Uncertainty of the Internet Age. Katowice.
  • Straszak A. (2004) Społeczeństwo oparte na Wielkich Zasobach Wiedzy. BOS, Warszawa.
  • Straszak A. (2005) Strategia Lizbońska UE. Kluczowy czynnik tworzenia się społeczeństwa wiedzy i gospodarki opartej na wiedzy w Polsce. Studia i materiały 4/2005. PSZW, Bydgoszcz.
  • Straszak A. (2006) Badania Operacyjne i Systemowe w Wysoce Zinformatyzowanej Globalnej Gospodarce. W: Badania Operacyjne i Systemowe 2006. e-Wyzwania - E. Urbańczyk, A. Straszak, J. W. Owsiński, red, Wydawnictwo EXIT, Warszawa.
  • Urbańczyk E., Straszak A., Owsiński J. (Red.): Badania operacyjne i systemowe 2006. Analiza systemowa w globalnej gospodarce opartej na wiedzy: e-wyzwania, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2006, 455 s. Seria: Badania operacyjne i systemowe.
  • Sharing the idea, The emergence of global innovation networks, A report from the Economist Intelligence Unit, The Economist Intelligence Unit 2007.
  • The 2007 e-readiness rankings, Raising the bar, A white paper from the Economist Intelligence Unit, The Economist Intelligence Unit 2007.
  • Innovation: Transforming the way business creates includes a global ranking of countries, The Economist Intelligence Unit 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257077

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.