PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 3(23) | 9--22
Tytuł artykułu

Miejsce turystyki uzdrowiskowej w strukturze rynku turystycznego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Place of Health Tourism in the Structure of the Tourism Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Turystyka uzdrowiskowa, będąca formą turystyki zdrowotnej, stanowi element rynku turystycznego, wyodrębniony z punktu widzenia motywacji do uprawiania turystyki. Tej formie turystyki odpowiada oferta wynikająca z funkcjonowania podmiotów rynku turystycznego ujętego w sposób kompleksowy, ale także oferta specjalistyczna, odpowiadająca potrzebom turystów uprawiających turystykę uzdrowiskową (tj. kuracjuszy). Część wyspecjalizowanej oferty turystyki uzdrowiskowej może być jednak podstawą do kształtowania popytu turystów przebywających do uzdrowisk w innych celach niż lecznicze. Wówczas oferta turystyki uzdrowiskowej stanowi dla nich uzupełniający sposób zaspokojenia ich potrzeb turystycznych w destynacji uzdrowiskowej. Celem opracowania jest przedstawienie zakresu rynku turystycznego oraz wskazanie w jego strukturze na miejsce turystyki uzdrowiskowej jako formy turystyki, wraz z wyodrębnieniem elementów rynku turystyki uzdrowiskowej.(abstrakt oryginalny)
EN
Health tourism which is a form medical tourism is part of the tourism market,separated from the point of view of motivation privileges for tourism. This form of tourism corresponds to the offer resulting from the operation of the tourism market entities included in a comprehensive way, but also specialized, geared to the needs of tourists engaged in health tourism (that is, health resort visitors). Some specialized health tourism offer can be a basis for shaping demand for health resorts visitors staying for purposes other than treatment. Then offer health tourism is a complementary way for them to meet their tourist needs in health destination. The aim of this paper is to present the scope of the tourism market and an indication of its structure in place in health tourism as a form of tourism, together with the separation of the elements of health tourism market.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • W. Wrzosek, Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 2002, s. 13.
  • S. Mynarski, Badania rynkowe w warunkach konkurencji, Oficyna Wydawnicza Fogra, Kraków 1995, s. 9.
  • Ekonomika turystyki i rekreacji, red. A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, s. 206-209.
  • Analiza rynku, red. H. Mruk, PWE, Warszawa 2003, s. 30.
  • J. Altkorn, Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 19.
  • W.W. Gaworecki, Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000, s. 36.
  • Gospodarka turystyczna, red. A. Panasiuk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 231-235.
  • M. Januszewska, Znaczenie produktu uzdrowiskowego w rozwoju turystyki w Polsce, w: Markowe produkty turystyczne, red. A. Panasiuk. Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin-Niechorze 2004, s. 219.
  • E. Bańkowska, Szanse i zagrożenia Sopotu jako miejscowości uzdrowiskowej, w: Turystyka uzdrowiskowa. Stan i perspektywy. Publikacje Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Sopocie, Gdańsk 1999, s. 191.
  • C. Kaspar, F.Ferlich, Marketing Konzeption der Heilböund Kurorte B16, Hochschule St. Gallen, 1979, s. 14, za: A.S. Kornak, Uzdrowiska polskie w systemie rynku i zarządzania marketingowego, Kujawsko-Pomorskie Studium Edukacyjne, Bydgoszcz 1999, s. 21.
  • D. Dryglas, Kształtowanie produktu turystycznego uzdrowisk w Polsce, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2006, s. 264.
  • A. Lewandowska, Turystyka uzdrowiskowa. Materiały do studiowania, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007, s. 21.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257307

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.