PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 3(23) | 33--42
Tytuł artykułu

Specyfika popytu restytucyjnego na usługi sanatoryjne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Specificity of Renewable Demand for Sanatorium Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł traktuje o specyfice popytu restytucyjnego na usługi sanatoryjne. Ze względu na praktyczne ujęcie tematu w pracy skupiono uwagę na omówieniu zachowań kuracjuszy na rynku usług sanatoryjnych w województwie zachodniopomorskim, ze szczególnym uwzględnieniem powtarzalności leczenia uzdrowiskowego. Wyniki badań ankietowych uzasadniły istnienie popytu restytucyjnego na usługi sanatoryjne. Analiza wykazała również, że wysoka jakość usług jest głównym czynnikiem wyboru sanatorium przez kuracjuszy korzystających ze świadczeń po cenach rynkowych. Znaczenie wysokiej jakości usług przy wyborze sanatorium jednak malało wraz ze wzrostem powtarzalności leczenia.(abstrakt oryginalny)
EN
This paper discusses the specifics of the renewable demand for sanatorium services. The work also focuses attention on discussing the patients' behavior in the spa market in Zachodnipomorskie. The analysis showed that a high quality of service is a major factor of choosing sanatorium. However, the importance of high-quality of service decreased with increasing repetition of treatment.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • Lecznictwo uzdrowiskowe w Polsce w latach 2000-2010, Urząd Statystyczny w Krakowie, Kraków 2011, s. 47.
  • Kuracja w uzdrowiskach. Informator dla lekarzy i pacjentów, Press-Forum, Polanica-Zdrój 2013, s. 17-23.
  • A.S. Kornak, A. Rapacz, Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001, s. 122.
  • A. Panasiuk, J. Buko, Popyt turystyczny - uwarunkowania, Zeszyty Naukowe nr 698, "Ekonomiczne Problemy Usług" nr 83, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego,Szczecin 2012, s. 207-222.
  • Ekonomika turystyki i rekreacji, red. A. Panasiuk, wyd. II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011, s. 139-155.
  • Współczesna ekonomika usług, red. S. Flejterski i in., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 419.
  • R. Łazarek, Ekonomika turystyki, wyd. II, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2001, s. 64.
  • Rozwój usług turystycznych u progu XXI wieku, red. G. Gołembski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1999, s. 93.
  • A. Kornak, R. Szeremeta, Strategia i zarządzanie marketingowe w promocji i zbycie turystyki i uzdrowisk, Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, Poznań 2001, s. 125-126.
  • Czynniki wpływające na jakość i konkurencyjność usług turystycznych w miejscowościach uzdrowiskowych, red. T. Burzyński, Instytut Turystyki w Krakowie. Stowarzyszenie Gmin Uzdrowiskowych RP, Kraków 2005, s. 143.
  • Marketing usług, red. A. Styś, PWE, Warszawa 2003, s. 41.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257361

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.