PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 12 | 31--36
Tytuł artykułu

Analiza porównawcza wybranych aspektów oceny jakości usług logistycznych w zakresie transportu chłodniczego

Autorzy
Warianty tytułu
Comparative Analysis Selected Aspects to Evaluate of Quality Logistics Services in Refrigerated Transport Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszej pracy jest analiza porównawcza wybranych aspektów oceny jakości usług logistycznych w transporcie chłodniczym. Usługi logistyczne oceniane są poprzez pomiar: stopnia częstotliwości występowania nieprawidłowości firmy, czynników decydujących o poziomie konkurencyjności firmy, cech usług logistycznych wpływających na satysfakcję klienta, czynników związanych z elastycznym podejścia do świadczenia usług logistycznych, kryteriów wyboru usług logistycznych lub dostawców usług logistycznych. Łącznie do badań pozyskano 46 ankiet od respondentów z przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Badanie przeprowadzono ponadto wśród klientów korzystających z usług transportowych w zakresie krajowego transportu chłodniczego. Należeli do nich producenci i dystrybutorzy produktów żywnościowych, hipermarkety i branżowe sklepy spożywcze. Łącznie do badań otrzymano 269 ankiet uzyskanych metodą elektroniczną i środowiskową od odbiorców korzystających z powyższych usług. Uzyskane w badaniu wyniki poddano analizie statystycznej. W tym celu wykorzystano test Manna-Whitneya oraz test istotności χ2.
EN
Quality evaluation of logistics services can be performed based on many different aspects. The aim of this paper is the comparison analysis of selected aspects in the area of quality logistics services in refrigerated transport. The objects of conducted research includes: frequency level of company irregularities, importance of factors deciding about company competitiveness, importance of logistic service features influencing customer satisfaction, importance of factors related with flexible approach to provide logistic services, criteria of selection of logistic services or providers as well as prices of logistic services. The research was conducted on the basis of the questionnaires designed for providers and purchasers of logistic services. The subjects of the research were companies which are providing logistic services in refrigerated transport area and using those services. For the purpose of statistical analysis the Manna-Whitney'a and χ2 test were used. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
31--36
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Krakowska
Bibliografia
  • H. Brdulak, Satysfakcja klientów w branży TSL, Rzeczpospolita 2009, nr 72.
  • J. Dyczkowska, Znaczenie TSL w logistyce dystrybucji - studium przypadku, Logistyka 2011, nr 2.
  • Raport Specjalny: Badanie satysfakcji klientów. Operator Logistyczny Roku 2011.
  • A. Jezierski, Multiperspektywiczne definiowanie jakości procesów logistycznych w dobie konsumenckiej, LogForum 2005, nr 6.
  • Encyklopedia Powszechna, tom K-M, Wydawnictwo Zielona Sowa, Kraków 2010, s. 60.
  • Słownik terminologii logistycznej, ILiM, Poznań 2006.
  • K. Kozłowicz, F. Kluza, Uwarunkowania rozwoju procesów dystrybucyjnych żywności z uwzględnieniem roli chłodnictwa, Chłodnictwo 2009, nr 1-2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257445

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.