Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Strategy of Corporate Social Responsibility in Energy Companies Activity
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji oraz roli społecznej odpowiedzialności biznesu w tworzeniu strategii rozwoju przedsiębiorstw energetycznych.(fragment tekstu)
This article analyses the main problems and challenges of corporate social responsibility in energy sector. Corporate social responsibility has emerged as a business approach for addressing the social and environmental impact of company activities. Development of socially responsible business in energy sector can provide for the implementation of sustainable energy development. The purpose of this article is to present the concept and the role of corporate social responsibility in the creation of development strategies of energy companies. The article investigates the key areas of CSR policies where energy companies are expected to make a positive contribution: improvements in environmental performance, development and governance. (original abstract)
Rocznik
Strony
257--265
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
- Bielski M.: Podstawy teorii organizacji i zarządzania. C.H. Beck, Warszawa 2002.
- Figaszewska I.: Nowe instrumenty i inicjatywy społecznej odpowiedzialności biznesu. "Biuletyn URE" 2011, nr 3(77).
- Hąbek P.: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako koncepcja firmy zorientowanej na interesariuszy. "Organizacja i Zarządzanie" 2009, nr 2(6).
- Herbuś A.: Społeczna odpowiedzialność biznesu w energetyce. Przedsiębiorstwa energetyczne społecznie odpowiedzialne. Ekspertyza wykonana w ramach projektu FEWE "Doskonalenie poziomu edukacji w samorządach terytorialnych w zakresie zrównoważonego gospodarowania energią i ochrony klimatu Ziemi". http://www. energiaisrodowisko.pl
- Jaroń P., Wędziński Ł.: Korzyści dla przedsiębiorstw sektora energetycznego wynikające z implementacji zasad Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. "Biuletyn Urzędu Regulacji Energetyki" 2010, nr 2.
- Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility - Green Paper. Bruksela 2001.
- Radło M.J.: Wyzwanie konkurencyjności: Strategia Lizbońska w poszerzonej Unii Europejskiej. Fundacja Instytutu Spraw Publicznych, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257503