PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 12 | 29--39
Tytuł artykułu

Projektowanie sieciowych modeli biznesu

Warianty tytułu
Designing of the Network Business Models
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia propozycję założeń koncepcji sieciowego modelu biznesu. Przedstawia dodatkowo tą problematykę w kontekście kształtowania modelu biznesu w czasie oraz z uwzględnieniem rozszerzania jego granic. Zaprezentowano atrybuty sieciowego modelu biznesu a także rolę sieci w kształtowaniu i rozwoju modeli biznesu. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents a proposal assumptions concept of network business model. Presents additional problems in the context of the development of the business model in time and taking into account the expansion of its borders. Was presented attributes of the network business model as well as the network's role in shaping and developing business models. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
29--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • 1. Afuah A., Tucci C. Biznes internetowy strategie i modele, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2003.
  • 2. Borgatti P., Foster Р. С., The Network Paradigm in Organizational Research: A Review and Typology, Journal of Management, 2003.
  • 3. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania. PWE, Warszawa 2002.
  • 4. Calia R. C., Guerrinib F. M., Mourac G. L., Innovation networks: From technological development to business model reconfiguration, Technovation 27 (2007).
  • 5. Cyfert Sz., Granice organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012.
  • 6. Czakon W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
  • 7. Fung V. К., Fung W. К., Wind Y., Konkurowanie w płaskim świecie, Wydawnictwa Akademickie I Profesjonalne, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2008.
  • 8. Gospodarek T.., Aspekty złożoności i filozofii nauki o zarządzaniu, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2012.
  • 9. Jabłoński A., Jabłoński M., Efektywne modele biznesu, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas, Sosnowiec 2006, s.70.
  • 10. Jabłoński A., Modele zrównoważonego biznesu w budowie długoterminowej wartości przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich społecznej odpowiedzialności, Difin, Warszawa 2013.
  • 11. Jabłoński M., Kształtowanie modeli biznesu w procesie kreacji wartości przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2013.
  • 12. Jabłoński M., Modele biznesu przedsiębiorstw umiejscowionych w sieciach a kreacja wartości na rynku kapitałowym, [w:], Kooperencja przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, red. R. Borowiecki, T. Rojek, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2013.
  • 13. Niemczyk J., Strategia, od planu do sieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
  • 14. Palo T., Tähtinen J., Networked business model development for emerging technology-based services, Industrial Marketing Management 42 (2013).
  • 15. Perechuda K, Strategia a orkiestracja sieci, [w:] Zarządzanie strategiczne, Strategie organizacji, Praca zbiorowa pod redakcją R. Krupskiego, Wałbrzych 2010.
  • 16. Perechuda K, Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym, wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
  • 17. Rybicki J. M., Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, 2013.
  • 18. Stańczyk-Hugiet El, Dynamika strategiczna w ujęciu ewolucyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257627

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.