PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 28 | 97--107
Tytuł artykułu

Kampanie promocyjne o charakterze promocji towarowej na rynku mleka w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Commodity Promotion Campaigns on the Milk Market in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania była analiza wspólnych działań producentów i przetwórców na rynku mleka w Polsce. Wzięto pod uwagę doświadczenia kampanii o charakterze promocji towarowej mleka i produktów mlecznych prowadzone w Polsce w latach 1997-2011. Omówiono także źródła finansowania oraz organizację tych kampanii, biorąc pod uwagę specyfikę promocji towarowej i charakter prowadzonych działań. Stwierdzono, że prowadzenie działań o charakterze promocji towarowej jest uzasadnione ekonomicznie; są one uwzględnione jako element obecnych i planowanych działań promocyjnych w Unii Europejskiej.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper was the analysis of producers and processors cooperative activities on the milk market in Poland. The experiences of promotion campaigns of commodity milk and milk products conducted in Poland in the years 1997-2011 were taken into account. Also the sources of fi nancing and organizing these campaigns were discussed, taking into account the specifi c nature of the commodity promotion and the nature of activities carried out. It was found that the conducting of commodity promotion activities which promote selected product groups is economically justifi ed and they are a part of current and planned promotional activities in the European Union.(original abstract)
Słowa kluczowe
PL
Promocja   Mleko  
EN
Promotion   Milk  
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • O. Olkowska, Raport: Rynek mleka, czerwiec 2011, Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, http://www.pfhb.pl/Raport_rynek_mleka_maj_2011.pdf (dostęp z dn. 20.12.2011).
  • Po uwzględnieniu podmiotów zajmujących się wyłącznie skupem mleka jest ich 287 M. Kobielska, Mleczne fuzje, "Fresh and Cool Maket" 2008, nr 10, s. 19-21).
  • Sprawozdanie Komisji Europejskiej dla Parlamentu Europejskiego i Rady COM (2010) 692 z dnia 25.11.2010.
  • M. Świątkowska, Reklama kategorii jako narzędzie wsparcia rozwoju sektora mleczarskiego w Polsce, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, t. XI, z. 3, Warszawa 2009, s. 366-371.
  • W.J. Armbruster, J.P. Nichols, Commodity Promotion Policy, The 2002 Farm Bill: Policy Options and Consequences, Farm Foundation, Chicago, Ill. 2001, s. 195-200.
  • H.M. Kaiser, J.M. Alston, J.M. Crespi, R.J. Sexton, The Economics of Commodity Promotion Programs. Lessons from California, Peter Lang Publishing, New York 2005.
  • S. Becker, Federal Farm Promotion ("Check-Off") Programs, CRS Report for Congress, 2008, October 20, 2008.
  • W. Giczkowski, Promocja na rynkach wybranych produktów rolnych - doświadczenia polskie - konferencja w Agencji Rynku Rolnego, "Biuletyn Informacyjny ARR" 2011, nr 1, s. 44-47.
  • P. Kondraciuk, Promocja żywności - perspektywa działań ARR, "Biuletyn Informacyjny ARR" 2011, nr 2, s. 41-43.
  • Mleczarstwo w Polsce 2009, Czarno-Biała, Warszawa 2009.
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o regulacji rynku mleka i przetworów mlecznych (DzU z 2002 r., nr 129, poz. 1446).
  • http://www.ppr.pl/dzial-szczegolowe-zasady-gospodarowania-funduszem-promocji-mleczarstwa-3166.php (dostęp z dn. 19.12.2011).
  • Ustawa z dnia 22 maja 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, DzU nr 97, poz. 799.
  • ARR 2010 - administrowanie mechanizmami Wspólnej Polityki Rolnej i krajowymi, "Biuletyn Informacyjny ARR" 2011, nr 1, s. 9-28.
  • M. Świątkowska, K. Krajewski, Efektywność oddziaływania reklamy na postawy konsumentów na rynku tłuszczów stołowych w Polsce, Materiały z IV Kongresu Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 16-18.09.1997, Szczecin.
  • M. Świątkowska, K. Krajewski, Ocena efektywności działań reklamowych na rynku tłuszczów stołowych w Polsce, "Żywność, Technologia, Jakość" 1997, nr 4 (13), s. 58.
  • M. Świątkowska, S. Beger, Reklama żywności jako narzędzie kształtowania postaw konsumentów i rynku produktów spożywczych, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2001.
  • A. Kupczyk, A. Szmajda, Reklama mleka i reengineering, "Przegląd Mleczarski" 2008, nr 9, s. 85-87.
  • M. Świątkowska, K. Krajewski, Ocena działań promocyjnych na rynku produktów mleczarskich w opinii konsumentów, Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu 2010, t. XII, z. 4, s. 336-340.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171257843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.