PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 44 | nr 2 | 1043--1055
Tytuł artykułu

Ćwiczenia z przedmiotu Bankowość - ewolucja formy dydaktycznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Banking Course Tutorials - the Evolution of a Teaching Form
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia ewolucję formy dydaktycznej ćwiczeń z przedmiotu "Bankowość" prowadzonych przez zespół dydaktyczny Katedry Bankowości Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Dokonano analizy dotychczasowych form dydaktycznych, co pozwoliło wyodrębnić i scharakteryzować ich trzy fazy rozwojowe. Ich zakres oraz postać warunkowane były zarówno chęcią ciągłego doskonalenia i podnoszenia jakości kształcenia, jak i działaniem uwarunkowań zewnętrznych. W ramach każdej z faz opracowano adekwatne formy dydaktyczne, których przykłady przedstawione zostały w artykule. Starano się w nich wykorzystywać rzeczywiste dane, przy zapewnieniu spójności merytorycznej i atrakcyjności przekazu. Dobra percepcja tych rozwiązań wśród studentów i uzyskane rezultaty potwierdzają zasadność stosowania systemowego podejścia do przygotowywania form dydaktycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper introduces the evolution of a teaching form of tutorials in Banking that are taught by the Department of Banking staff. After an analysis of the previous teaching forms, the three development stages were identified and characterized. Their scope and profile resulted both from the willingness to continually enhance and improve the quality of education and from the impact of external conditions. Each stage has got its appropriate teaching forms that were exemplified in the paper. We endeavoured to apply the real data while ensuring coherent content and attractive communication. A satisfactory perception of the solutions by our students and the accomplished outcomes validate the use of system approach to develop new teaching forms. (original abstract)
Rocznik
Tom
44
Numer
Strony
1043--1055
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Kalasińska M., Nosowski A., Zarządzanie instytucjami kredytowymi - raport z frontu, [w:] Dydaktyka finansów na kierunku finanse i rachunkowość, Materiały konferencyjne, pod red. A. Kopińskiego, Wydawnictwo UE Wrocław 2009, s. 109-115.
  • Nosowski A., Łękawa Z., Podejście procesowe w zarządzaniu jakością kształcenia, Materiały konferencyjne: XII Konferencja Dydaktyczna, red. Cz. Domański, J. Suchecka, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2003, s. 85-96.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258519

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.