PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 7 | nr 895 Zastosowania metod ilościowych | 132--146
Tytuł artykułu

Modelowanie rynkowych zachowań konsumenta na potrzeby zarządzania firmą

Autorzy
Warianty tytułu
Modeling Market Behave of Consumers for Management of Firm
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Narzędziem analizy będzie model rynkowych decyzji konsumenta, zbudowany i opracowany w Zakładzie Statystycznych Metod Kontroli Jakości Katedry Statystyki AE w Krakowie. (...) Model ten umożliwia wyznaczenie procentowego udziału w obrotach produktami danej klasy, w określonym segmencie rynku. (...) W kolejnych punktach zostały omówione następujące zagadnienia: zmienne egzogeniczne i endogeniczne modelu, założenia modelu oraz wchodzącego w jego skład modelu procesu decyzyjnego konsumenta, prezentacja przykładowej symulacji. (original abstract)
EN
The main goal of the paper is presentation of market's model which can be used for estimation a market share for particular products in total turnover for product group in given market segment. The main variables of this model are: the marketing quality of the product, the price of analysed product, the distribution of budget constraints, and the quality and price of other substitutive products. This model could be useful in many areas such as: quality management, quality assurance, target costing etc. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Ansari S.L., Bell J., Target Cost Group: Target Costing: The Next Frontier in Strategic Cost Management. Chicago: Irwin Professional Publishing 1997.
  • Cooper R., Stagmulder R.: Target Costing and. Value Engineering. Portland: Productivity Press 1997.
  • Feller W.: Wstąp do rachunku prawdopodobieństwa. Warszawa: PWN 1977.
  • Forlicz S.: Mikroekonomiczne aspekty przepływu informacji między podmiotami rynkowymi. Poznań 1996.
  • Frank R.H.: Microekonomics and Behavior. McGraw-Hill, Inc. 1991.
  • Iwasiewicz A.: Mikroekonomiczne i marketingowe uwarunkowania zarządzania jakością. Folia Oeconomica Cracoviensia vol. XXXVII-XXXVIII (1994-1995).
  • Iwasiewicz A.: Optymalizacja jakości wyrobów. Materiały konferencji naukowej zorganizowanej przez Wydział Towaroznawstwa AE w Krakowie przy współpracy KPTT; Kraków 20-21 września 1995.
  • Iwasiewicz A., Paszek Z.: Statystyka z elementami statystycznych metod sterowania jakością. Kraków: AE 1997.
  • Iwasiewicz A.: Cena i jakość projektowanego produktu w docelowym rachunku kosztów. W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstw. Materiały konferencyjne, Zielona Góra 1998.
  • Iwasiewicz A.: Zarządzanie jakością. Warszawa-Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN 1999.
  • Jarugowa A., Nowak W. A., Szychta A.: Zarządzanie kosztami w praktyce światowej. Gdańsk: ODDK 1997.
  • Jóźwiak J., Podgórski J.: Statystyka od podstaw. Warszawa: PWE 1994.
  • Krysicki W. i in.: Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna w zadaniach. Cześć I i II. Warszawa: PWN 1986.
  • Major M.: Analiza symulacyjna rynkowych zachowań konsumenta. W: Symulacja systemów gospodarczych. Antałówka'99; Warszawa 1999.
  • Nasiłowski M.: System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Key Text 1998.
  • Pawłowski Z.: Ekonometria. Warszawa: PWN 1978.
  • Sobańska I.: Rachunek kosztów celu (Target costing) w strategicznym zarządzaniu kosztami. Zeszyty Rady Naukowej SKWP nr 45, Warszawa 1998.
  • Szychta A.: Koszty docelowe. "Rachunkowość" 1997 nr 8.
  • Varian H. R.: Mikroekonomia. Warszawa: PWN 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258547

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.