PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 7 | nr 895 Zastosowania metod ilościowych | 209--216
Tytuł artykułu

Propozycja segmentacji międzyrynkowej na podstawie teorii łańcuchów celów i środków

Warianty tytułu
Proposal of International Segmentation on the Basis of the Theory of Consumer Means-end Chains
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest prezentacja procedury umożliwiającej przejście od teoretycznej koncepcji łańcuchów celów i środków do jej praktycznego wykorzystania w procesie segmentacji międzyrynkowej, z wykorzystaniem metod wielowymiarowej analizy porównawczej. (fragment tekstu)
EN
This paper presents procedure of international segmentationa on the basis of conceptualization of consumer means-end chains (MEC). The key idea underlying MEC is that product attributes are means for consumers to obtain desired ends, namely, values, through the benefits yielded by those attributes. The paper is of methodological character. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Claeys C., Swinnen A., Abeele P.V.: Consumer's Means-End Chains for "Think" and "Feel" Products. "International Journal of Research in Marketing"1995, vol. 12, s. 193-208.
  • Grabiński T., Wydymus S., Zeliaś A.: Metody taksonomii numerycznej w modelowaniu zjawisk społeczno-gospodarczych. Warszawa: PWN 1989.
  • Gutman J.: A Means-End Chain Model Based on Consumer Categorization Processes. "Journal of Marketing" 1982, vol. 46, s. 60-72.
  • Hellwig Z.: Wielowymiarowa analiza porównawcza i jej zastosowanie w badaniach wielocechowych obiektów gospodarczych. W: Metody i modele ekonomiczno-matematyczne w doskonaleniu zarządzania gospodarka socjalistyczną. Red. W. Welfe. Warszawa: PWE 1981.
  • Jajuga K.: Statystyczna analiza wielowymiarowa. Warszawa: PWN 1993.
  • Newell A., Simon H.A.: Human Problem Solving. Englewood Cliffs: Prentice Hall 1972.
  • Reynolds T.J., Gengler Ch.E., Howard D.J.: A Means-End Analysis of Brand Persuasion Through Advertising. "International Journal of Research in Marketing" 1995, vol. 12, s. 257-266.
  • Sagan A.: Badania marketingowe. Podstawowe kierunki. Kraków: AE 1998.
  • Sokal R.R.. Sneath P.H.A.: Principles of Numerical Taxonomy. San Francisco: Freeman 1963.
  • ter Hofstede F., Audenaert A., Steenkamp J.-B.E.M., Wedel M.: An Investigation into the Association Pattern Technique as a Quantitative Approach to Measuring Means-End Chains. "International Journal of Research in Marketing" 1998, vol. 115 s. 37-50.
  • Valette-Florence P., Rapacchi B.: Improvements in means-end chain analysis. Using graph theory and correspondence analysis. "Journal of Advertising Research" 1991 nr 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258561

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.