PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1(21) | 19--30
Tytuł artykułu

Produkty markowe i ich wykorzystanie przez narodowe organizacje turystyczne (nto) w działaniach na rzecz kreowania wizerunku turystycznego państw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand-Name Products and Their Use by National Tourism Organizations (Nto) in Actions Aimed at the Creation of the Tourist Images of States
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Za kreowanie wizerunku turystycznego wielu państw odpowiadają narodowe organizacje turystyczne (NTO), odgrywając ważna rolę w realizacji ich polityki turystycznej. Odpowiadając w głównej mierze za marketing krajów recepcji turystycznej, swoją działalnością przyczyniają się do kreowania ich właściwego wizerunku. W artykule podkreślono rolę marki i turystycznych produktów markowych w działaniach promocyjnych podejmowanych przez narodowe organizacje turystyczne wybranych krajów. W szczególności przedstawiono przykłady kampanii promocyjnych, wykorzystujących konkretne turystyczne produkty markowe do promocji danego kraju. W artykule przyjęto następującą tezę badawczą: turystyczne produkty markowe są ważnym elementem kampanii promocyjnych, realizowanych przez narodowe organizacje turystyczne. (fragment tekstu)
EN
National Tourism Organizations are responsible for the creation of the tourism image of many countries. They play an important role in the realization of the tourism policy of many states. They are responsible chiefly for the tourism marketing of the countries of the tourism reception, and they contribute to the creation of their proper image. In the present article, the role of the brand name and of tourist brand-name products was emphasized in those promotional activities that are undertaken by the National Tourism Organizations of selected states. In particular, examples were presented of those promotional campaigns that make use of specific brand-name tourist products for the promotion of a given country. The following research thesis was accepted in the article: brand-name tourist products constitute the basis of those promotional campaigns that are realized by National Tourism Organizations. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Koszalińska
Bibliografia
  • J. Majewski, Technika kreowania marki w marketingu turystycznym, w: Rola marketingu w rozwoju regionów turystycznych, red. A. Szwichtenberg, W. Deluga, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2000, s. 127.
  • B. Walas, Marka turystyczna miast i regionów, "Rynek Turystyczny" 2001, nr 11-12, s. 9.
  • S. Anholt, Brand America - tajemnica mega marki, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2005, s. 72.
  • A. Panasiuk, Kreowanie marek turystycznych jako warunek dostosowania się do europejskiego rynku turystycznego na przykładzie województwa zachodniopomorskiego, w: Unia Europejska a przyszłość polskiej turystyki, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2003, s. 159.
  • M. Drabik, Magia marki, "Business Magazine" 1993, nr 3, s. 9.
  • A. Panasiuk, Markowe produkty turystyczne, Fundacja na Rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004, s. 88-91.
  • A. Oleksiuk, Marketing usług turystycznych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007, s. 89.
  • D. Dutkiewicz, Marketing us􀃡ug turystycznych, Wydawnictwo Almamer, Warszawa 2007, s. 56.
  • J. Sikora, A. Jęczmyk, Czynniki wspieraj􀄅ce i bariery ograniczaj􀄅ce rozwój agroturystyki, w: Uwarunkowania rozwoju turystyki związanej z obszarami wiejskimi, red. B. Sawicki, J. Bergier, InterGraf, Międzyrzec Podlaski, 2005, s. 123.
  • M. Marczak, J. Borzyszkowski, Role of the Brand Name in the Promotional Operations of Selected National Tourism Organizations (NTO), Young Scientists Revue, Faculty of Management Science and Informatics, University of Žilina, Institute of Management by University of Žilina 2012, s. 144-145.
  • A. Panasiuk, Założenia koncepcji marki turystycznej, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2004, s. 120-121.
  • M. Smoleński, Wizerunek a lojalność turysty względem obszaru recepcji turystycznej, Economy and Management 2010, nr 1, s. 39.
  • M. Marczak, J. Borzyszkowski, Role of National Tourism Organizations (NTO) in the creation of the tourism image of selected tourism destinations, 2nd Conference on International Tourism, Cross Cultural Behavior, Odense, Denmark 26-28 June 2012, s. 6.
  • J. Borzyszkowski, Polityka turystyczna państwa, Politechnika Koszalińska, Koszalin 2005, s. 49.
  • M. Marczak, J. Borzyszkowski, NTO operation concerning the creation of the tourist image of a state on the example of the Polish Tourist Organization, First International Conference Management of Tourism and Entertainment - MTE, 2-3.04.2011, Sofia, Bulgaria, First International Conference Management of Health Tourism - MHT, 25-26.06.2011, Sofia, Bulgaria, Second International Conference Tourism and Business TB-2011, 3-4.09.2011, Sofia, Bulgaria, s. 142.
  • M. Marczak, Dzia􀃡ania Narodowych Organizacji Turystycznych w zakresie promocji kraju na przyk􀃡adzie Polskiej Organizacji Turystycznej, Zeszyty Naukowe Instytutu Ekonomii i Zarządzania Politechniki Koszalińskiej nr 15, Koszalin, s. 40.
  • M. Marczak, J. Borzyszkowski, Role of Territorial Marketing in the Development of Tourist Regions, 10th International Scientific Conference Management Horizons in Changing Economic Environment: Visions and Challenges Kaunas, Lithuania 2009, 24-26 September 2009, s. 154.
  • M. Marczak, J. Borzyszkowski, Significance of branded products for the development of tourism in Poland, "Theory of Management" 2011, nr 3, The Selected Problems for the Development Support of Management Knowledge Base, Faculty of Management Science and Informatics University of Žilina, Institute of Management by University of Žilina, s. 127.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258623

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.