Warianty tytułu
The Ethic in Advertising
Języki publikacji
Abstrakty
Zanalizowano zagadnienie etyki w reklamie skupiając się na poziomie moralnym i poziomie etyczno-prawnym oraz omówiono jej także z punktu widzenia Kościoła.
The author has tried to prove that the ethical business is not the myth - it is profitable reality. The non-ethical behaviour destroys sound competition not only on the advertising field. Therefore, more and more acceptation gains the "golden ethical behaviour rule" (among the businessmen and managers), which says: "Do as you would be done by". The article "The ethic in advertising" is a trial of the ethical boundaries definition on the advertising field. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Numer
Strony
116--136
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Aronson E.: Człowiek - istota społeczna. Warszawa: PWN 1987.
- Bovee C.L., Arens W.F.: Contemporary Advertising. Homewood: Irwin 1992.
- Cyrson E.: Kompedium wiedzy o gospodarce. Warszawa-Poznań: Wydawnictwo Naukowe PWN 1997.
- Dietl J.: Etyka biznesu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1999.
- Hardin G.: The Tragedy of the Commons. "Science" 1968 nr 162.
- Jaworski D.: Prowokacja na ulicy. "Gazeta Wyborcza" 17.05.1999.
- Kot W.: Gwarancja na wieczność. "Gazeta Wyborcza" 23.05.1999.
- Kwarciak B.: Co trzeba wiedzieć o reklamie. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1999.
- Minus P.M. (red.): Etyka w biznesie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 1998.
- Rozmowy P. Pacewicza, S. Zagórskiego z R. Cialdinim: "Gazeta Wyborcza" 12.04.2000.
- Sarczyńska A.: Reklama na full. "Gazeta Wyborcza" 12.04.2000.
- Tomczyk-Tołkacz J.: Etyka biznesu. Wybrane problemy. Wrocław: Wydawnictwo AE 1994.
- Wróbel M.: Etyka popłaca. "Press" 1999 nr 8 (43).
- Zaczek I.: Nieopłacalne promocje. "Gazeta Wyborcza" 14.08.1999.
- Zimbardo P.G.: Psychologia i życie. Warszawa: PWN 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258653