PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | 6 | nr 897 | 328--347
Tytuł artykułu

Export als Marketeintrittsform

Autorzy
Warianty tytułu
Eksport jako forma zdobywania rynku
Języki publikacji
DE
Abstrakty
W artykule przedstawiono eksport jako jedną z form zdobywania rynku w warunkach konkurencji międzynarodowej i umacniania się procesu globalizacji. W porównaniu z takimi zjawiskami, jak: sprzedaż licencji, franchising czy joint venture, eksport jawi się jako najmniej aktywny sposób zwiększania udziału przedsiębiorstw na konkurencyjnych rynkach. W artykule zaznaczono także główne powody zmuszające przedsiębiorstwa do walki o zajęcie silnej pozycji na światowych rynkach. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
6
Numer
Strony
328--347
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Becker J.: Marketing-Konzeptionen: Grundlagen des strategischen Marketing-management. München 1993.
  • Berekoven L.: Internationales Marketing. Herne-Berlin 1985.
  • Brenner H.: Export-Strategien: Auslandsmärkte systematisch erschließen und erfolgreich bearbeiten. Ehningen bei Böblingen 1992.
  • Diller H.: Vahlens großes Marketinglexikon. München 1992.
  • Hermanns A., Wißmeier U.: Internationales Marketing-Management. München 1995.
  • Hoefer G., Schade P.: Kleines Lexikon der Wirtschaft. Bad Homburg 1990.
  • Hünerberg R: Internationales Marketing. Landsberg-Lech, 1994.
  • Jahrmann F.-U.: Außenhandel. Ludwigshafen (Rhein) 1987.
  • Koch E.: Internationale Wirtschaftsbeziehungen. Bd. 1. Internationaler Handel. München 1997.
  • Macharzina K: Handwörterbuch Export und internationale Unternehmung. Stuttgart 1989.
  • Macharzina K.: Untemehmensführung. Wiesbaden 1994.
  • Meissner H.: Außenhandels-Marketing. Stuttgart 1981.
  • o.V.: Aufschwung in Westeuropa. In: Süddeutsche Zeitung vom 14.4.2000.
  • o.V.: Deutschland baut den globalen Handel aus. In: Süddeutsche Zeitung vom 7.8.2000.
  • Ringle G.: Exportmarketing. Wiesbaden 1977.
  • Schierenbeck H.: Grundzüge der Betriebswirtschaftslehre. München 1993.
  • Schurawitzki W.: Praxis des internationalen Marketing: Grundlagen und Fallbeispiele. Wiesbaden 1995.
  • Stahr G.: Exportpraxis-Handbuch für den deutschen Agrarexporteur. Bd. 1, Hamburg 1982.
  • Stahr G.: Auslandsmarketing. Bd. 1. Marktanalyse. Stuttgart 1979.
  • Stahr G.: Auslandsmarketing. Bd. 2. Marketingstrategie. Stuttgart 1979.
  • Walldorf E.: Auslandsmarketing: Theorie und Praxis des Auslandsgeschäfts. Wiesbaden 1987.
  • Woemer J.: Verkaufen im Ausland - Praxis und Grundlagen des Außenhandels. Düsseldorf-Wien 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258805

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.