Warianty tytułu
Eksport jako forma zdobywania rynku
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono eksport jako jedną z form zdobywania rynku w warunkach konkurencji międzynarodowej i umacniania się procesu globalizacji. W porównaniu z takimi zjawiskami, jak: sprzedaż licencji, franchising czy joint venture, eksport jawi się jako najmniej aktywny sposób zwiększania udziału przedsiębiorstw na konkurencyjnych rynkach. W artykule zaznaczono także główne powody zmuszające przedsiębiorstwa do walki o zajęcie silnej pozycji na światowych rynkach. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
328--347
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Becker J.: Marketing-Konzeptionen: Grundlagen des strategischen Marketing-management. München 1993.
- Berekoven L.: Internationales Marketing. Herne-Berlin 1985.
- Brenner H.: Export-Strategien: Auslandsmärkte systematisch erschließen und erfolgreich bearbeiten. Ehningen bei Böblingen 1992.
- Diller H.: Vahlens großes Marketinglexikon. München 1992.
- Hermanns A., Wißmeier U.: Internationales Marketing-Management. München 1995.
- Hoefer G., Schade P.: Kleines Lexikon der Wirtschaft. Bad Homburg 1990.
- Hünerberg R: Internationales Marketing. Landsberg-Lech, 1994.
- Jahrmann F.-U.: Außenhandel. Ludwigshafen (Rhein) 1987.
- Koch E.: Internationale Wirtschaftsbeziehungen. Bd. 1. Internationaler Handel. München 1997.
- Macharzina K: Handwörterbuch Export und internationale Unternehmung. Stuttgart 1989.
- Macharzina K.: Untemehmensführung. Wiesbaden 1994.
- Meissner H.: Außenhandels-Marketing. Stuttgart 1981.
- o.V.: Aufschwung in Westeuropa. In: Süddeutsche Zeitung vom 14.4.2000.
- o.V.: Deutschland baut den globalen Handel aus. In: Süddeutsche Zeitung vom 7.8.2000.
- Ringle G.: Exportmarketing. Wiesbaden 1977.
- Schierenbeck H.: Grundzüge der Betriebswirtschaftslehre. München 1993.
- Schurawitzki W.: Praxis des internationalen Marketing: Grundlagen und Fallbeispiele. Wiesbaden 1995.
- Stahr G.: Exportpraxis-Handbuch für den deutschen Agrarexporteur. Bd. 1, Hamburg 1982.
- Stahr G.: Auslandsmarketing. Bd. 1. Marktanalyse. Stuttgart 1979.
- Stahr G.: Auslandsmarketing. Bd. 2. Marketingstrategie. Stuttgart 1979.
- Walldorf E.: Auslandsmarketing: Theorie und Praxis des Auslandsgeschäfts. Wiesbaden 1987.
- Woemer J.: Verkaufen im Ausland - Praxis und Grundlagen des Außenhandels. Düsseldorf-Wien 1991.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258805