PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 3(23) | 107--121
Tytuł artykułu

Znaczenie usług spa & wellness w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw hotelarskich - case study hoteli uzdrowiskowych w Świeradowie-Zdroju

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance of Spa & Wellness Services in Building a Competitive Advantage of Hotel Companies - a Case Study of Spa Hotels in Świeradów-Zdrój
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach zauważa się trend wzbogacania oferty usługowej przedsiębiorstw hotelarskich o usługi typu spa & wellness. Hotelarze świadomi są rosnącego popytu na te świadczenia i uznają je za kluczowy sposób budowania konkurencyjności. Celem artykułu jest weryfikacja hipotezy o coraz większym znaczeniu usług spa & wellness w procesie budowania przewagi konkurencyjnej obiektów hotelarskich zlokalizowanych w gminach uzdrowiskowych. Rozważania prezentowane w artykule oparto na wynikach analizy ofert rynkowych przedsiębiorstw hotelarskich działających w Świeradowie-Zdroju. Analiza danych zgromadzonych techniką wywiadu oraz podczas studiowania stron internetowych badanych obiektów wskazuje, że poszerzają i pogłębiają one asortyment oferowanych usług, zwłaszcza o świadczenia z zakresu spa & wellness, stając się bardziej konkurencyjnymi wobec tradycyjnych przedsiębiorstw uzdrowiskowych.(abstrakt oryginalny)
EN
In recent years, we can note the trend of enrichment the hotel companies services of SPA & Wellness services. Hoteliers are aware of the growing demand for these services and consider it as a key way to build their competitiveness. The purpose of this article is to verify the hypothesis of growing importance of SPA & Wellness services in the process of building a competitive advantage of hotel facilities located in the of spa resorts. The considerations presented in the article was based on the analysis of market offers of hotel companies operating in Świeradow-Zdroj. Analysis of the data collected during interview and studying of websites of investigated hotels shows that they broaden and deepen the range of offered services, especially of SPA & Wellness services and they become more competitive to traditional spa business.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
107--121
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 2001, s. 57.
  • M.J. Stankiewicz, Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa" 2000, nr 7-8, s. 95-109.
  • B. Godziszewski, Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, UMK, Toruń 2001, s. 59, M.J. Stankiewicz, Budowanie potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa, TNOiK, Toruń 1999, s. 110.
  • E. Urbanowska-Sojkin, Niematerialne czynniki konkurencyjności przedsiębiorstwa, w: Współczesne metody zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem, red. E. Urbanowska-Sojkin, P. Banaszyk, Zeszyty Naukowe AE w Poznaniu nr 43, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2004, s. 43-60.
  • B. Dobiegała-Korona, S. Kasiewicz, Metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw, w: Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw w Polsce, red. K. Kuciński, Materiały i Prace IFGN, tom LXXIX, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1999, s. 5
  • J. Targalski, Przedsiębiorczość i zarządzanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2003, s. 87.
  • E. Skawińska, Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002, s. 83.
  • Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 200.
  • M. Bratnicki, Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Placet, Warszawa 2000, s. 14.
  • J. Kay, Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 29-30, 95-175.
  • Sz. Ostrowski, Wyrastamy na lidera w branży SPA, taniego SPA, s. 1-2
  • W. Bartoszewicz, Turyści przyjeżdżają w interesach, w: Raport rynek hotelarski w Polsce 2011, Wydanie specjalne "Świata Hoteli", s. 24-30
  • W. Bartoszewicz, Wzrost turystyki leczniczej, w: Raport rynek hotelarski w Polsce 2013, wydanie specjalne "Świata Hoteli", s. 22-24.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171258879

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.