PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 25 | nr 98 | 319--328
Tytuł artykułu

Efektywne pozyskiwanie wiedzy kluczem do sukcesu przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Effective Knowledge Acquisition as a Key to Enterprise Success
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem w ciągle zmieniającym się otoczeniu sprawia, iż niezaprzeczalnie coraz większą rolę w osiągnięciu sukcesu przypisuje się wiedzy, a w szczególności jej efektywnym pozyskiwaniu. Efektywny przebieg procesu pozyskiwania wiedzy można traktować jako część systemu motywacyjnego, szansę rozwoju zawodowego, a także jako jeden z elementów uzyskania tak ważnej przewagi konkurencyjnej na rynku. W artykule przedstawiono zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pozyskiwania wiedzy za pomocą jednej z najbardziej popularnych metod, tj. szkoleń. (abstrakt oryginalny)
EN
The management of contemporary enterprise in a constantly changing environment demands knowledge, and especially acquiring knowledge, to play a bigger and bigger role in achieving success by the enterprise. The effective course of the process of gaining knowledge may be treated as a part of a motivation system, a chance for professional development, and also as one of the elements of gaining so important competitive advantage on the market. In this paper, both theoretical and practical aspects of acquiring knowledge by means of one of the most popular methods - training are presented. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC. Kraków 2001.
  • Błaszczyk W. (red. nauk.), Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Bramley P., Ocena efektywności szkoleń, Kraków 2007.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.
  • Janiak I., Badanie efektywności szkoleń pracowniczych, [w:] Sukces w zarządzaniu. Problemy organizacyjno-zarządcze i psychospołeczne. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 900. Wrocław 2001.
  • Kowalczyk A., Nogalski B., Zarządzanie wiedzą, Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007.
  • Kulej-Dudek J., Rola informacji, wiedzy oraz technologii informacyjnej w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem, [w:] Przedsiębiorczość szanse i wyzwania, (red. nauk.) H. Kościelniak, Wyd. WZP Częst., Częstochowa 2012.
  • Kunasz M., Ocena efektywności szkolenia w przedsiębiorstwie w świetle wyników badań, Materiały i Studia Uniwersytetu Warszawskiego 2006, nr 1.
  • Piasecki B., Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Łódź 2001.
  • Skrzypek A., Miejsce zarządzania wiedzą w procesie integracji zarządzania organizacją w warunkach nowej gospodarki, [w:] Integracja zarządzania w warunkach GOW, (red. nauk.) E. Skrzypek, Wydawnictwo Katedry Zarządzania Jakością i Wiedzą Wydziału Ekonomicznego UMCS, Lublin 2012.
  • Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wyd. UMCS, Lublin 2002.
  • Skrzypek E., Zarządzanie wiedzą i informacją jako podstawa zintegrowanego systemu zarządzania przedsiębiorstwem, [w:] Zarządzanie wiedzą a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw, praca zbiorowa pod red. R. Borowieckiego, AE w Krakowie - TNOiK, Kraków 2000.
  • Szczęsna A., Danilewicz D., System szkoleń, [w:] Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, (red. nauk.) T. Rostkowski, Difin, Warszawa 2004.
  • Tomski P., Komunikacja w społeczeństwie informacyjnym - aspekt niekomercyjny, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 703, "Ekonomiczne Problemy Usług" nr 88, 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259289

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.