PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 157 Wykorzystanie nowych mediów w public relations | 149--156
Tytuł artykułu

Kształtowanie wizerunku placówki podstawowej opieki zdrowotnej w kontekście roli lekarza rodzinnego

Warianty tytułu
Shaping the Image of Primary Health Care Centers in the Context of the Role of the Family Doctor
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było ustalenie, jakie formy relacji interpersonalnych są stosowane w praktyce działań lekarza POZ oraz jaki stosunek do nich przejawiają pacjenci w kontekście wiedzy z zakresu public relations.(fragment tekstu)
EN
After the reform of health care system the patient was granted a right to choose where and by whom he wants to be treated, especially as far as a General Practitioner (GP) is concerned. All of the above mentioned factors caused that subjects providing medical services started using marketing tools in order to promote these institutions on the market and to create their positive image. Special concern was attached to the way patients were served, which directly influences satisfaction of the patients with the institution they are treated in. The purpose of this dissertation was to indicate the elements crucial for patients which influence which institution they choose, especially a behavior of a doctor of primary health care. The research took place in 2010 and it included a group of 140 patients in Silesia voivodeship. The stage concerned evaluation of the factors which influenced a decision to be treated by a particular General Practitioner (GP).(original abstract)
Twórcy
  • Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
  • Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
  • Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
Bibliografia
  • Dobska M., Rogoziński K., Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej, WN PWN, Warszawa 2008.
  • Dolczewska-Samela A., Znaczenie relacji personel medyczny - pacjent dla przebiegu procesu leczenia, w: Szanse i bariery w ochronie zdrowia. Wybrane aspekty organizacyjne, prawne i psychologiczne, red. H.D. Głowacka, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2008.
  • Golinowska S., Rutkowska-Czepulis Z., Sitek M, Sowa A., Sowada Ch., Włodarczyk C., Opieka zdrowotna w Polsce po reformie, CASE - Centrum Analiz Społeczno- Ekonomicznych, Warszawa 2002.
  • Gordon T., Edwards W.S., Pacjent jako partner, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 2000.
  • Jurek T., Świątek B., Prawne aspekty relacji lekarz - pacjent w praktyce lekarza rodzinnego, "Przewodnik Lekarza" 2008, nr 1.
  • Krot K., Jakość i marketing usług medycznych, ABC Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008.
  • Nerlewski P.T., Opinie o reformie służby zdrowia, "Przewodnik Lekarza" 2001, nr 9.
  • Rzemieniak M., Public relations, w: Komunikacja marketingowa. Instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2006.
  • Syrkiewicz-Świtała M., Funkcjonowanie placówek opieki zdrowotnej w kontekście konkurencyjności, w: Zarządzanie konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Wybrane aspekty, red. A. Lipowski, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2008.
  • Szocki J., Wizerunek firmy w mediach, Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań-Wrocław 2008.
  • Włodarczyk C., Podstawowa opieka zdrowotna jako kategoria polityki zdrowotnej, w: Czupryna A., Poździoch S., Ryś A., Włodarczyk W.C., Zdrowie publiczne. Wybrane zagadnienia, t. I, Vesalius, Kraków 2000.
  • Wroński K., Okraszewski J., Bocian R.: Public relations jako narzędzie komunikacji między placówkami służby zdrowia a pacjentami, "Współczesna Onkologia" 2008, nr 12.
  • Wybrane zagadnienia zdrowia publicznego, t. 3: Marketing i negocjacje na rynku usług medycznych, red. J. Drobnik, P. Nowicki, Continuo, Wrocław 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259459

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.