PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 7 | 1--5
Tytuł artykułu

Wykształcenie a długość i jakość życia

Warianty tytułu
How Educational Attainments Influence Length and Quality of Life
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule wskazano na istotne statystyczne współzależności pomiędzy poziomem wykształcenia a długością i jakością życia. Wśród zmiennych charakteryzujących jakość życia uwzględniono m.in.: satysfakcję z własnego wykształcenia, zadowolenie z życia, dostęp do Internetu, aktywność w życiu społecznym. Wykorzystano dane z badań statystyki publicznej w Polsce, informacje OECD i Eurostatu, a także wyniki Diagnozy Społecznej 2011.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents some important statistical associations between the level of education on the one hand, and the length and quality of life , on the other. Major characteristics used for describing the quality of life include: general well-being, satisfaction on education level achieved, access to Internet, willingness to take part in community life. The data used in this paper come from Eurostat, OECD, Poland's public statistics and Poland's Social Survey 2011. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
1--5
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Bucheli M., Melgar N., Rossi M., Smith T. (2010), Job satisfaction and the individual education level, re-assessing their relationship, Academia.edu, Documento No. 11.
  • CBOS (2007), Postawy wobec wybranych substancji psychoaktywnych, Warszawa.
  • CBOS (2013), Zadowolenie z życia, BS/1/.
  • Czapiński J., Panek T. red. (2012), Diagnoza społeczna 2011. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa.
  • Dolan P., Peasgood T., White M. (2008), Do we really know what makes us happy? A review of the economic literature on the factors associated with subjective well-being, "Journal of Economic Psychology", vol. 29.
  • Eurostat (2010), Statistics in focus, nr 24.
  • Eurostat (2012), Statistics in focus, nr 39.
  • GUS (2012), Kwartalna informacja o rynku pracy, Warszawa, sierpień.
  • GUS (2013), Kapitał ludzki w Polsce w 2010 ?., Warszawa.
  • Kahneman D. (2012), Pułapki myślenia, Wyd. Media Rodzina, Poznań.
  • OECD (2012), Education at a Glance 2012, Paris.
  • OECD (2013a), Education Indicators in Focus, nr 01.
  • OECD (2013b), How's Life?: Subjective Well-Being, May 22.
  • Olshansky S.J., et al. (2012), Differences in life expectancy due to race and educational differences are widening, and many may not catch up, "Health Affairs" nr 8, vol. 31.
  • Sławek T. (2012), Mądrość i statystyka, "Tygodnik Powszechny", nr 30, s. 12-13.
  • Szreder M. (2013), Obywateli trzeba edukować, "Rzeczpospolita" z 2 stycznia.
  • Szreder M., Wycinka E., Gajda D. (2012), Kompensacja szkód na przykładzie Bogatyni, "Wiadomości Ubezpieczeniowe" (wyd. spec. Powódź - Infrastruktura - Finansowanie), nr 1.
  • Verhofstadt E., Omey E. (2003), The impact of education on job satisfaction in the first job, Working Papers of Faculty of Economics and Business Administration, Ghent University.
  • Vinson T., Ericson M. (2012), Life satisfaction and happiness, Jesuit Social Services, Richmond.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259505

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.