PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 8 | 79--90
Tytuł artykułu

Komunikowanie się (sprzedawcy z klientem) jako podstawa budowania strategii promocji przedsiębiorstwa usługowo-handlowego

Warianty tytułu
Communication between a Seller and a Client as the Basis of Building Marketing Strategy for Commercial Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule autor podejmuje próbę usystematyzowania zagadnień związanych z komunikacją marketingową. Opisowi poddane zostają wybrane narzędzia promocji mix, promocja sprzedaży, reklama, public relations. W dalszej części artykułu opisane zostało przedsiębiorstwo usługowo-handlowe, w którym "komunikowanie się" stanowi nieodzowny element działalności, a nawet decyduje o istnieniu firmy na rynku. Uwaga autora skupiona została na przedsiębiorstwach, które aktywizują sprzedaż poprzez szeroko rozumianą promocję oraz akcentują swój byt, wprowadzając technologie i zarządzanie oparte na relacyjnym marketingu usług. (fragment tekstu)
EN
Ability of the firm to communicate with its market environment (seller/client) can bring many mutual benefits. Building long lasting relationships with the client, based on successful communication makes him loyal to the firm. The firm also takes all the necessary measures to take care of the client and to gain market advantage. Due to highlighting its role, relationship marketing of services enables building long lasting relationships between shareholders who - according to K. Rogoziński - help to increase value added. The article refers to sales promotion and communication, i.e. values of relationships between a commercial enterprise and its clients. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
79--90
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Collins, D.J., Strategia, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2007.
  • Cox, R, Brittain, P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, Wyd. PWE, Warszawa 2000.
  • Hingston, P., Wielka Księga Marketingu, Wyd. Signum, Kraków 1992.
  • Logistyka dystrybucji, red. K. Rutkowski, Wyd. Difin, Warszawa 2002.
  • Majewska-Opiełka, I., Sprzedaż i charakter. Podręcznik dla handlowca i menedżerów zespołów sprzedażowych, DW REBIS, Poznań 2007.
  • Mruk, H. (red.), Komunikowanie się w biznesie, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.
  • Payne, A" Marketing usług, PWE, Warszawa 1996.
  • PY, P., Conquerir de nouveaux clients, Wyd. EyroUes, Clermont-Ferrand 2008.
  • Rogoziński, K., Cywilizacja usługowa - samorealizujące się niespełnienie, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
  • Rogoziński, K" Nowy marketing usług, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000.
  • Stachowicz-Stanusch, A., Stanusch, M., CRM Przewodnik dla wdrażających, Wyd. Placet, Warszawa 2007.
  • Stewart, J., Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa 2008.
  • Sztompka, P., Zaufanie, Wyd. Znak, Kraków 2007.
  • Sztucki, T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.