PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | nr 2 | 25--31
Tytuł artykułu

Fast fashion - przyszłość branży mody?

Warianty tytułu
Fast Fashion - Future of Fashion Industry?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pojęciem fast fashion określany jest w literaturze tematu model biznesu cieszący się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorstw odzieżowych funkcjonujących w dojrzałych gospodarkach. Jest to model ukierunkowany na konsumenta i jego potrzeby, co zyskuje mu także sympatię współczesnych konsumentów. Opracowanie przybliża czytelnikowi ideę przedsiębiorstw fast fashion - szeroko opisuje elementy charakterystyczne, podkreśla determinanty sukcesu omawianej strategii, jej zalety, ale też wady. Prezentuje również wpływ danego modelu na współczesną branżę mody. (abstrakt oryginalny)
EN
Fast fashion in marketing context means business model for fashion companies focused on consumer needs. That relatively new strategy seems to be very attractive for both: market-oriented companies as well as fashion-oriented consumers. Article describes the idea of fast fashion business model - characteristic features, success determinants, strengths and weaknesses. It also presents the influence of fast fashion model on contemporary fashion market. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
25--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Barnes, L. i Lea-Greenwood, G. (2006). Fast Fashioning the Supply Chain. Shaping the Research Agenda. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(3), 259-271.
  • Bruce, M. i Daly, L. (2006). Buying Behavior for Fast Fashion. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(3), 329-344.
  • Cachon, G.P. i Swinney, R. (2011). The Value of Fast Fashion: Quick Response, Enhanced Design, and Strategic Consumer Behavior. Management Science, 57(4), 778-795.
  • Fletcher, K. (2007). Slow fashion, http://www.modnieietycznie.pl (29.08.2013).
  • Hayes, S.G. i Jones, N. (2006). Fast Fashion. A Financial Snapshot. Journal of Fashion Marketing and Management, 10(3), 282-300.
  • Hemphill, C.S. i Suk, J. (2009). The Law, Culture and Economics of Fashion. Stanford Law Review, 61(5), 1147-1197.
  • Hines, T. i Bruce, M. (2007). Fashion Marketing. Contemporary Issues. Burlington: Elsevier.
  • Interbrand (2013). Best Global Brands 2012, http://www.interbrand.com (29.08.2013).
  • Plunkett, W.J. (2010). Plunkett's Apparel & Textiles Industry Almanac 2010: The Only Comprehensive Guide to Apparel Companies and Trends. Houston: Plunkett Research.
  • Szlendak, T. i Pietrowicz, K. (2007). Rozkoszna zaraza. O rządach mody i kulturze konsumpcji. Wrocław: Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Walters, D. (2006). Demand Chain Effectiveness - Supply Chain Efficiencies: A Role for Enterprise Information Management. Journal of Enterprise Information Management, 19(3), 246-261.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259555

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.