PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 32 | 107--127
Tytuł artykułu

Lojalność nabywców wobec produktów do podstaw pielęgnacji człowieka - wyniki badań ankietowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Loyalty of The Custumers for Basic Human Body Care Products - Survey Results
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie wyników badania na temat zakresu i źródeł lojalności konsumentów względem ulubionych marek z kategorii podstawowych produktów pielęgnacyjnych. Przeprowadzono je na próbie 100 konsumentów w dwóch różnych miastach oraz w dwóch sklepach sieciowych. Lojalność większości badanych nabywców wobec produktów pielęgnacyjnych wynika raczej z niskiej ceny, a nie z zaufania do marki i dużego jej znaczenia dla respondentów. Większe znaczenie marka ma dla ankietowanych o wyższych dochodach oraz tych, którzy mieszkają w większych miastach. Zatem w odniesieniu do tych dóbr szczególną uwagę należy zwrócić na ekonomiczne czynniki budowania lojalności. To one najsilniej wpływają na zakup produktów do podstaw pielęgnacji człowieka. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of a study on the scope and sources of consumer loyalty for the favorite brands of the basic categories of human body care products. The research was conducted on a sample of 100 consumers in two different cities and two retail chains. Loyalty of the majority of surveyed buyers towards the body care products is constituted rather by low prices and not by the trust to the brand and its importance for the respondents. The brand is more important for respondents with higher incomes and those who live in larger cities. Thus, in relation to those goods, particular attention should be given to economic factors to build loyalty. They are the ones that affect the most the purchase of basic human body car products (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  • Super-Pharm Poznań
Bibliografia
  • S. Smyczek, I. Sowa, Konsument na rynku, Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005, s. 73.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004, s. 40-44.
  • K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowy trwałych związków z klientem, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001, s. 34.
  • G. Zaltman, Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008, s. 281-282.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259771

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.