PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 32 | 229--235
Tytuł artykułu

Konsument produktów luksusowych - Wybrane zagadnienia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumers of Luxury Products - Selected Issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Produkty luksusowe (produkty z kategorii premium) stały się obecnie bardziej dostępne i pożądane. Konsumentów tych produktów różni wiele czynników, takich jak choćby wiek czy dochody, ale ich oczekiwania są podobne. Oferowana nabywcom wysoka jakość, cena i prestiż ciągle są wyznacznikami unikatowości i luksusu. W konsumpcji produktów luksusowych stał się istotny nie tylko sam produkt, ale również prowadzony styl życia. (abstrakt oryginalny)
EN
Luxury products premium category products are now more available and more desirable. Consumers of luxury products are differentiated by many factors such as age and income but their expectations towards this kind of products are similar. Their high quality, price and prestige they give to buyers are still the determinants of their unique luxurious character. In the concept of luxury products important is not only a product but a lifestyle at all. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • W. Derczyński, Postawy i zachowania konsumpcyjne, w: Nowe style zachowań, red. M. Golka, Wyd. Fundacji Humaniora, Poznań 2001, s. 186.
  • J. Altkorn, T. Kramer, Leksykon marketingu, PWE , Warszawa 1998.
  • B. Wciórka., Co zmieniło się w stylu życia Polaków w ostatnim dwudziestoleciu, Komunikat z badań CBOS, BS/19/2009, Warszawa 2009.
  • J. Newerli-Guz, Produkty kosmetyczne jako produkty luksusowe, Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej nr 72, Gdynia 2012, s. 46-51.
  • T. Sikora, Pojęcie luksusu - definicje i cechy charakterystyczne, Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej nr 12, Warszawa 2002, s. 137.
  • H. Dziarska, Stać mnie na to - czyli o konsumpcji luksusowej, "Manager's Life" 2010, nr 2, s. 30.
  • T. Sikora, Postępowanie konsumentów dóbr luksusowych w Polsce - analiza eksploracyjna, "Marketing i Rynek" 2010, nr 9, s. 13-21.
  • Rynek dóbr luksusowych w Polsce KPMG, http://www.kpmg.pl/dbfetch/52616e646f6 d4956dd1ad284c77702573bc3841f55f101c7e1799fefe953ce49/ry nek_dobr_luksusowych_w_pols ce_on-line.pdf.
  • J. Pietrzak, Luksusowe marki, "Gazeta Bankowa" z 8.12. 2006.
  • H. Górska-Warsewicz, T. Pałaszewska-Reindl, Marka na rynku produktów żywnościowych, Wyd. SGGW, Warszawa 2002.
  • G. Urbanek, Reklama a siła i wartość marki dla wybranych kategorii produktów, "Marketing i Rynek" 2012, nr 5, s.15-21.
  • G. Wieswede, Konsumsoziologie - Eine vergessene Disziplin, w: Konzum: soziologische, ӧkonomishe und psychologische Perspektiven, D. Rosenkranz, Verlag Leske, Budrich, Opladen, 2000, s. 49; Z. Kędzior, Postawy konsumentów wobec produktów luksusowych, w: Zarzadzanie produktem - wyzwania przyszłości, red. J. Kall, B. Sojkin, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2006, s. 237-240.
  • P.F. Bone, Idenyfying mature segments, "The Journal of Services Marketing" 1991, No. 5, za: K. Krot, E. Glinka, Decyzje zakupowe klientów trzeciego wieku w świetle badań jakościowych, "Marketing i Rynek" 2011, nr 2, s. 23-28.
  • J. Newerli-Guz, D. Długosz, Zachowanie młodych konsumentów i seniorów na rynku spożywczych produktów luksusowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 711, Proaspirublemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 25, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2012, s. 223-232.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003, s. 25-29.
  • A. Olejniczuk- Merta, Kult młodości - moda czy długofalowa zmiana stylu życia, "Marketing i Rynek" 2012, nr 8, s. 2-8.
  • I. Ostrowska, Potrzeby i aspiracje jako czynniki inspirujące zachowania nabywców, w: Zachowania nabywców, red. G. Rosa, J. Perenc, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 41-66.
  • J. Perenc, Ekonomiczne determinanty zachowań nabywców, w: Zachowania nabywców, red. G. Rosa, J. Perenc, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 92-111.
  • Rynek dóbr luksusowych w Polsce KPMG, edycja 2011, http://www.kpmg.com/PL/ pl/IssuesAndInsights/ArticlesPublications/Documents/2011 /Raport-KPMG-rynek-dobr-luksu sowych-w-polsce-edycja-2011.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259825

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.