PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 32 | 311--324
Tytuł artykułu

Nowe sposoby oddziaływania na nabywców w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw - brand hero

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New Ways of Influencing Clients in Marketing Communication of Enterprises - Brand Hero
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Można postawić tezę, że poszukiwanie nowych sposobów, instrumentów komunikacji marketingowej wynika z faktu, iż współczesny konsument coraz częściej jest znudzony tradycyjnymi instrumentami marketingowymi, oczekuje od przedsiębiorstwa przekazu marketingowego (promocyjnego) o innym charakterze, który będzie go szokował, zaskakiwał itp. oraz będzie interaktywny. Dzisiejsza strategia komunikacji marketingowej wymaga od przedsiębiorstwa wykorzystania kombinacji wszystkich instrumentów promocji, zarówno tradycyjnych, jak i nowych - oraz równocześnie ciągłego poszukiwania innych, najnowszych sposobów komunikacji marketingowej, do których zalicza się m.in. Brand Hero. Celem opracowania jest próba systematyki instrumentów oddziaływania w ramach komunikacji marketingowe, a szczególności scharakteryzowanie Brand Hero. (abstrakt oryginalny)
EN
We can start from the thesis that searching for new ways, new instruments of marketing communication is due to the fact that often a contemporary consumer is bored with traditional tools of marketing. Contemporary consumer is looking forward to get marketing message (promotion) of different shape, shocking, surprising, interactive. Nowadays, marketing communication strategy demands from the enterprise using all combined tool of promotion, modern and traditional as well, parallel, permanent searching for different, brand new methods of marketing communication, such as Brand Hero. The aim of the paper is an attempt to perform systematic of the tools of influence in the frames of marketing communication, especially characteristic of Brand Hero. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 41.
  • J.F. Engel, M.R. Warshaw, T.C. Kinnear, Promotional strategy, Irwin, Boston 1991, s. 61-74.
  • J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002, s. 14.
  • B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999, s. 13.
  • J. Altkorn, Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998, s. 116.
  • A. Czarnecki, Product placement, PWE, Warszawa 2003, s. 15-16.
  • Ph. Kotler, Marketing od A do Z, PWE, Warszawa 2004, s. 66.
  • J.W. Wiktor, Promocja: system komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 14.
  • M. Dołhasz, Gender marketing - istota i założenia, w: Kierunki rozwoju współczesnego marketingu, red. A Czubała, R Niestrój, J.W. Wiktor, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2012, s. 51-68.
  • A. Niemczycka, Najnowsze trendy w reklamie 2010, http://marketing.nf.pl/Artykul/10355/ Najnowsze-trendy-w-reklamie-2010/promo cja-reklama-rynek-reklamowy-trendy/ (2013.01.18).
  • K. Janiszewska, J. Kall, Strategia reklamowa, PWE, Warszawa 2012, s. 114.
  • L. Gorchels, Zarządzanie produktem. Od badań i rozwoju do budŜetowania reklamy, Wyd. One Press Helion, Gliwice 2007, s. 35.
  • Zarządzanie produktem, red. B. Sojkin, PWE, Warszawa 2002, s. 29; Marki spożywcze na Facebooku. MoŜliwość zastosowania strategii "brand hero", http://www.insightmarketing.eu/publi kacje/marki-spozywcze-na-facebooku-moz liwosc-zastosowania-strategii-brand-he ro/ (4.01.2013).
  • J. Altkorn, Strategia marki, PWE, Warszawa 1999, s. 122.
  • M. Dołhasz, Celebrity endorsement w działaniach reklamowych polskich przedsiębiorstw, w: Marketing, red. D. Surówka-Marszałek, Zeszyty Naukowe Akademii Krakowskiej im Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Oficyna Wyd. AFM, Kraków 2009, s. 67-76.
  • http://info.socek.org/?p=21 (4.05.2012).
  • D.L. Yohn, The brand ultimatum, "Marketing Management" 2008, July-August, s. 35-38.
  • Brand hero, bohater marki, http://marketing4hotels.wordpress.com/ ?s=brand+hero (4.05.2012.).
  • T. Eagar, Defining the Brand Hero: Explorations of the Impact of Brand Hero Celebrity on a Brand Community, "Advances in Consumer Research" 2009, Vol. 36, s. 488-493.
  • Tesco się Tobą mocno interesuje, http://marketing-news.pl/theme.php?art =1320 (4.05.2012).
  • Zło konieczne, czyli reklama w sieci, http://marketing-news.pl//theme.php?ar t=928 (4.01.2013).
  • M. Styś, Czy marce potrzebny bohater?, "Marketing w Praktyce" 2006, nr 4, s. 49-51.
  • http://ukraine2012.gov.ua/pl/comments/ 27056/?print=Y (15.05.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259921

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.