PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 | 83--92
Tytuł artykułu

Marketingowe ujęcie budowania relacji w usługach bankowości elektronicznej wspomagających procesy zarządzania dla korporacji/instytucji finansowych

Warianty tytułu
Marketing Approach to Relations Created in E-Banking Services to Support Management Processes in Corporations/Financial Institutions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesny rynek, z panującymi na nim tendencjami zmierzającymi do powszechnej globalizacji, wymusza na uczestniczących w nim podmiotach ciągłe wdrażanie działań podnoszących konkurencyjność. Sprowadza się ona ku dążeniu do zaspokajania tych samych potrzeb klientów za pomocą tego samego zestawu oferowanych wartości. Możliwości takie powstają dzięki: udoskonaleniom w procesach wzajemnej komunikacji; transferowi wiedzy, technologii i wzorów; kosmopolityzacji kultury. Działania marketingowe stosowane przez banki coraz większy nacisk kładą na ścisłe dopasowanie oferty usługowej do potrzeb przedsiębiorstw, upatrując w jej wdrażaniu źródła przyszłych sukcesów. Pod pojęciem marketingu usług bankowych określamy zintegrowane działania banku mające na celu identyfikowanie, przewidywanie i zaspokajanie potrzeb nabywców usług bankowych oraz prowadzące do osiągnięcia przez bank zysku na odpowiednim poziomie. Na rynku bankowym mamy do czynienia z określoną kategorią produktu marketingowego, tj. usługą bankową, której mogą towarzyszyć dobra materialne i inne usługi o mniejszym znaczeniu. (fragment tekstu)
EN
The article presents a practical approach to marketing activities applied by banks in their relations with corporations/financial institutions, concentrating on e-banking services. The approach indicates two ways of activities. On the one hand, it is based on diversification of the product offer where technological innovations creating a new product are of primary importance. On the other hand it is significant to establish mutual bank - client relations. CRM system is becoming a more and more popular instrument here. The marketing process of creating links with the client includes also banking advisory services. The banks' activities should respond to the market's demand. The aim of all implemented activities is to support the processes of management. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
83--92
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  • Altkorn J., Strategie marki w marketingu międzynarodowym, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 1999.
  • Ambler T., Marketing od A do Z, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.
  • Gordon I.H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Grzybowski M., Marketing interaktywny na wschodzącym rynku usług finansowych, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1999.
  • Mudie P., Cottam A., Usługi. Zarządzanie i marketing, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1998.
  • Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C. H. Beck, Warszawa 2001.
  • Otto J., Olczak A., Marketing w handlu i usługach, Wyd. Politechniki Łódzkiej Monografie, Łódź 2007.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa 1999.
  • Płonka M., Masowa czy zindywidualizowana obsługa klienta banku?, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2001.
  • Rogoziński K., Nowy marketing usług, Wyd. AE Poznaniu, Poznań 1998.
  • Sekuła A., Wpływ personelu na jakość usług bankowych, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2000.
  • www.brebank.pl
  • www.bzwbk.pl
  • www.citibank.pl
  • www.fortisbank.com.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171259989

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.