PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 | 228--237
Tytuł artykułu

Uwarunkowania rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej

Warianty tytułu
Background of the Development of the Corporate Social Responsibility Concept in the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na poziomie instytucji Unii Europejskiej debata na temat społecznej Odpowiedzialności przedsiębiorstw została zapoczątkowana w 1995 roku, kiedy to grupa europejskich przedsiębiorców z Jacquesem Doloresem, ówczesnym przewodniczącym Komisji Wspólnot Europejskich, przedstawiła manifest społeczny (Manifesto of Enterprises). Od 2000 roku instytucje polityczne Wspólnoty Europejskiej angażują się w przedsięwzięcia, które spowodowały wzrost popularności koncepcji CSR wśród liderów biznesu, organizacji pozarządowych oraz administracji wielu państw starego kontynentu. (fragment tekstu)
EN
The article presents priority actions initiated by political institutions of the European Community which resulted in the growth of the popularity of the Corporate Social Responsibility concept among enterprises, non-governmental organizations and administrations of many countries of Europe. According to the author, the mentioned below initiatives contributed to considerable development of the CSR concept in the EU. These were: adoption of the Lisbon Strategy, presentation of a Green Paper on the CSR doctrine, publishing of a White Paper containing the strategy of realization and proliferation of the CSR idea, creation of the European Multi-Stakeholder Forum on CSR, and support for starting the European Alliance for CSR. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
228--237
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Commission launches Europe's Multi-Stakeholder Forum on CSR, CSR Magazine, C. Wessels (red.), European Business Network for Social Cohesion, Brussels January 2003.
  • Communication from The Commission Concerning Corporate Social Responsibility: A Business Contribution to Sustainable Development, Commission of the European Communities, Brussels 2 July 2002, COM(2002) 347 final.
  • Communication from The Commission to The European Parliament, The Council and The European Economic and Social Committee, Implementing The Partnership for Growth and Jobs: Making Europe a Pole of Excellence on Corporate Social Responsibility, Commission of the European Communities, Brussels 22 March 2006, COM(2006) 136 final.
  • Corporate Social Responsibility. Final results & recommendations, European Multi-Stakeholder Forum on CSR, Final Report, Brussels 29 June 2004.
  • Filek J., Społeczna odpowiedzialność biznesu: tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej?, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa 2006.
  • Green Paper. Promoting framework for Corporate Social Responsibility, Commission of the European Communities, Brussels 2001, COM(2001) 366 final.
  • Greszta M., Na drodze do odpowiedzialnego biznesu, w: Więcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, B. Rok (red.), Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  • Korpus J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w obszarze kształtowania środowiska pracy, wyd. 1, Placet, Warszawa 2006.
  • Lewicka-Strzałecka A., Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym, Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2006.
  • Od Sao Paulo do Szanghaju. Nowa dynamika konsumentów: wpływ na współczesny handel detaliczny. Raport PricewaterhouseCoopers, Edycja piąta 2006/2007.
  • Odpowiedzialny biznes w Polsce 2006. Dobre praktyki, Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Drukarnia w Oficynie, Warszawa 2007.
  • Radło M.J., Strategia Lizbońska - konkluzje dla Polski, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa 2002.
  • Radło M.J., Wyzwanie konkurencyjności: Strategia Lizbońska w poszerzonej Unii Europejskiej, Fundacja Instytutu Spraw Publicznych, Warszawa 2003.
  • Radło M.J., Strategia Lizbońska 2005-2010: Kluczowe wyzwania. Najważniejsze priorytety, w: Polska wobec redefinicji Strategii Lizbońskiej, M.J. Radło (red.), Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. Polskie Forum Strategii Lizbońskiej, Warszawa 2005.
  • Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wyd. AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2004.
  • Stachowicz-Stanusch A., Zarządzanie odpowiedzialnością społeczną w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka polskich przedsiębiorstw, w: Instrumenty zarządzania we współczesnym przedsiębiorstwie. Analiza krytyczna, K. Zimniewicz (red.), Zeszyty Naukowe nr 81, Wyd. Nauk. AE w Poznaniu, Poznań 2006.
  • What Does Business Think about Corporate Social Responsibility. Part II A Comparison of Attiudes and Practices in Hungary, Poland and Slovakia, Report World Bank, 2005.
  • Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260077

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.