PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 32 | 529--544
Tytuł artykułu

Nowe trendy w zachowaniach młodych konsumentów wyzwaniem dla współczesnego handlu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New Trends in Young Consumers' Behavior as the Challenge for Modern Trade
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W związku z pojawieniem się nowych trendów w zachowaniach konsumentów, przedsiębiorstwa handlowe działające na rynku młodego konsumenta zmuszone są odpowiedzieć na zachodzące zmiany. Przedsiębiorstwa w komunikacji z młodymi nabywcami wykorzystują zwłaszcza wirtualizację konsumpcji, prosumpcję oraz trybalizm. Na podstawie przeprowadzonych badań przedstawiono proces decyzyjny młodego konsumenta (abstrakt oryginalny)
EN
The occurrence of new trends in consumer behavior forces trade companies operating in the market of young consumers to respond to these changes. In their communication with young buyers, enterprises first of all refer to trends connected with virtualization of consumption, prosumption and tribalism. On the basics of conducted research there is presented the purchasing decision model of young consumer (original abstract)
Słowa kluczowe
EN
Trade   Consumer   Youth  
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Cz. Bywalec, Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, C.H Beck, Warszawa 2010, s. 195
  • R. van Raaij, Konsumpcja postmodernistyczna, w: Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, red. M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 331.
  • B. Cova, Community and consumption. Towards a definition of the 'linking value' of product or services, "European Journal of Marketing" 1997, Vol. 31, No. 3-4, s. 297-316.
  • K. Dziewanowska, M. Skorek, Budowanie kultowych marek w oparciu o społeczność wokół marki, w: Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian, red. G. Rosa, A. Smalec, I. Ostrowska, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 660 Ekonomiczne Problemy Usług Nr 72, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 172.
  • K. Rupik, Prosument w procesie planowania marketingowego, w: Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich, red. E. Rudawska, J. Perenc, Zeszyty Naukowe nr 608 Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 15, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 336-338.
  • J. Otto, Marketing relacji. Koncepcja i zastosowanie, C.H. Beck, Warszawa 2004
  • A. Kacprzak-Choińska, Segmenting the Polish teenager market by sociocultural variables, "Journal of Customer Behaviour" 2011, Vol. 10, No. 2, s. 163.
  • D. Court, D. Elzinga, S. Mulder, O.J. Vetvik, The consumer decision journey, "The McKinsey Quarterly" 2009, Vol. 3, http://search.proquest.com/docview/224 538362?accountid=45580.
  • E. Frąckiewicz, Marketing internetowy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 17.
  • Konsument w mediach społecznościowych, Euro RSCG Poland 2010, http://issuu.com/ eurorscgsensors/docs/konsument_w_socia l_media?mode=window&pageNumber=4.
  • C.F. Lin, H.F. Wang, A decision-making process model of young online shoppers, "Cyber- Psychology & Behavior" 2008, No. 6, Vol. 11, s. 759-761.
  • Młodzi 2011, red M. Boni, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa 2011, s. 229.
  • I. Sowa, Oddziaływanie interpersonalne w rodzinach młodych konsumentów w procesie dokonywania zakupu (na przykładzie wybranych dóbr), Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, t. 52, PSZW, Bydgoszcz 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260137

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.