PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 30 | 99--115
Tytuł artykułu

Wykorzystanie modeli ścieżkowych do wyznaczania indeksów atrakcyjności obszarów terytorialnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Using Path Models in Determining the Attractiveness Index of Territories.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach można zauważyć,że zarówno gremia praktyków biznesowych, jak i środowiska naukowe zajmujące się problematyką zarządzania i marketingiem coraz większą uwagę poświęcają zagadnieniom związanym z pomiarem oraz kreowaniem niematerialnych zasobów przedsiębiorstw. Omawiane obszary problemowe stanowią istotne kwestie nie tylko dla podmiotów stricte rynkowych, ale również dla jednostek terytorialnych, dla których głównym czynnikiem sukcesu w dzisiejszych czasach staje się sposób postrzegania ich przez potencjalnych intere-sariuszy (rozumianych jako potencjalnych inwestorów-przedsiębiorców, mieszkańców, turystów, władze centralne) w ujęciu poszczególnych płaszczyzn problemowych poddanych ocenie i badaniu. W artykule przedstawiono możliwości zastosowania modeli ścieżkowych do wyznaczania indeksów atrakcyjności obszarów terytorialnych, takich jak miasta, gminy, województwa,regiony geograficzne lub terytorialne a nawet całe państwa. Ponadto w artykule zaprezentowano wyniki badań własnych na próbie ponad 1000 respondentów, których poproszono o ocenę atrakcyjności rynku ukraińskiego w obszarze możliwości podjęcia tam pracy zarobkowej.(abstrakt oryginalny)
EN
Over the past few years, it has become noticeable that both circles of business practitioners and academic milieus which deal with the issues of management and marketing are devoting more and more attention to the question of measuring and creating intangible assets of enterprises. The problems discussed are vital not only for market subject in a strict sense, but also for territo- rial units. What is nowadays becoming the major success factor for the latter is the way they are perceived by the people who will potentially form relationships with them (such as potential investors-entrepreneurs, residents, tourists, the central government)from the perspective of particular planes of problems which were subject to assessment and research. In the present article, the author has proposed the possibilities of using path models in determining the attractiveness indices of territories such as towns or cities, districts, voivodeships, geographical or territorial regions, and even entire countries. Moreover, the article presents the results of author's own research conducted on a sample of over 1000 respondents who were asked to assess the attractiveness of the Ukrainian market with respect to the possibilities of taking up work there.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • D. Johnson Michael,Customer orientation and market action, National Quality Research Center, University of Michigan Business School, Prince Hall, Upper Saddle River, New Jersey 07458, 1998;
  • D. Johnson Michael et. al.,The evolution and future of national satisfaction index models, "Journal of Economic Psychology" 2001, Vol. 22;
  • S. Skowron, Ł. Skowron,Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa 2012;
  • Ł.Skowron,Modele ścieżkowe jako narzędzia opisujące relacje firmy z klientami zewnętrznymi i wewnętrznymi, "Handel Wewnętrzny" listopad-grudzień 2011, cz. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260139

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.