PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 30 | 451--464
Tytuł artykułu

Postrzegana atrakcyjność Krakowa wśród odwiedzających turystów na tle wybranych miast europejskich

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Perceived Attractiveness of Cracow Among Visiting Tourists in Comparison to Selected European Cities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We wstępnej części artykułu przedstawiono rozważania dotyczące turystów jako jednej z głównych grup docelowych marketingu miasta, przybliżono również pojęcie wizerunku miasta. Zaprezentowano koncepcję pozycjonowania miasta, z uwzględnieniem możliwości analizowania postrzegania miasta na tle konkurencji. W tym kontekście, nawiązując m.in. do strategii promocji Krakowa, wskazano najważniejszych potencjalnych konkurentów miasta na rynku turystycznym. W dalszej części artykułu zaprezentowano wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na próbie 948 turystów odwiedzających Kraków. Na ich podstawie stwierdzono, jak oceniono atrakcyjność turystyczną Krakowa w odniesieniu do wybranych miast polskich i zagranicznych. (abstrakt oryginalny)
EN
In the initial part of the paper the author introduces the concept of city target markets and identifies tourists as one of the main city target markets. Furthermore the concept of city image has been presented in the paper. Later on, the author focuses on the concept of city positioning, including city perception analysis with regard to the perception of main competitors. In the following part Cracow City Promotion Strategy has been used as a basis for identification of Cracow's potential main competitors on the tourist market. Finally the author introduces results of a survey conducted in 2010 in Cracow. During this project 948 tourists visiting Cracow have been surveyed on relative tourist attractiveness of Cracow in comparison to selected European cities. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer business, Warszawa 2012, s. 28.
  • I. Balderjahn, Standortmarketing, Lucius & Lucius, Stuttgart 2000, s. 57-58.
  • Ph. Kotler, D.H. Haider, I. Rein, Marketing places: Attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations, The Free Press, New York 1993, s. 99.
  • A. Szromnik, Marketing terytorialny..., s. 68; M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2007, s. 19.
  • T. Domański, Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997, s. 22-24.
  • A. Stanowicka-Traczyk, Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz-Olsztyn 2008, s. 61, 159-160.
  • A. Stanowicka-Traczyk, Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz-Olsztyn 2008, s. 61, 159-160.
  • D. McKee, Targeted industry marketing: strategy and techniques, Economic Development Review, Spring 1994, s. 173, za: M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego..., s. 50.
  • A. Łuczak, Wizerunek miasta jako element strategii marketingowej, w: Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Studia KPZK PAN, t. CXII, KPZK PAN, Warszawa 2002, s. 189.
  • E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer business, Warszawa 2009, s. 32. Ph. Kotler, Ch. Asplund, I.Rein, D.H.Haider, Marketing Places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Prentice Hall, London 1999, s. 160-161, za: E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta..., s. 30.
  • Th. Moller, Landesimage und Kaufentscheidung, Deutscher Universitat Verlag, Wiesbaden 1997, s. 12, za: A. Stanowicka-Traczyk, Kształtowanie wizerunku..., s. 18.
  • Strategia promocji Krakowa na lata 2008-2012, s. 11, http://www.bip.krakow.pl/_inc/rada/ uchwaly/show_pdf.php?id=38334 (2.03.2013).
  • Strategia rozwoju turystyki w Krakowie na lata 2006-2013, http://www.bip.krakow.pl/_inc/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260155

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.