PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

465--474
Tytuł artykułu

Studenci - lokalni patrioci czy obywatele świata? Znaczenie poczucia przynależności studentów do miejsca studiowania w kontekście kształtowania wizerunku ośrodka akademickiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Students - Local Patriots or World Citizens? The Role of Students' Sense of Belonging To A Place of Their Studying in The Context of Creating Image of Academic Center
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest powiązanie poczucia przynależności studentów do miejsca pobierania nauki z wizerunkiem ośrodka akademickiego. Rozważania przeprowadzono w kontekście rozwoju miast oraz pozyskiwania przez nie wartościowych zasobów, jakimi są absolwenci szkół wyższych. W części empirycznej opracowania przedstawiono fragment wyników badania dotyczącego obrazu stolicy województwa podkarpackiego wśród studentów Politechniki Rzeszowskiej. Na tej podstawie sformułowano wnioski odnoszące się do skłonności młodych osób do pozostania w miejscu studiowania po zakończeniu nauki. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the paper is to link students' sense of belonging to a place of studying with the image of academic center. The considerations were carried out in the context of cities development and the acquisition of their valuable resources, such as university graduates. In the empirical part of the paper the author presents the results of a survey concerning the image of Rzeszow (the capital of Podkarpackie Voivodeship) among the students of Rzeszow University of Technology. The conclusions were indicated on this basis, regarding the propensity of young people to remain in studying place. (original abstract)
Czasopismo
---
Strony
465--474
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • A. Stanowicka-Traczyk, Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie polskich miast, Oficyna Wyd. Branta, Bydgoszcz-Olsztyn 2008, s. 14.
  • M.E. Sokołowicz, E.M. Boryczka, E. Kina, A.W. Tomaszewska, J. Zasina, M. Feltynowski, Łódź w oczach studentów łódzkich publicznych uczelni wyŜszych. Raport z badań - IV edycja (2009-2010), Wyd. Biblioteka, Łódź 2010, s. 4.
  • T. Domański, Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów Marketing akademicki - nowe wyzwania strategiczne, w: Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, red. T. Domański, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 22-23.
  • R. Maćkowska, Budowanie wizerunku regionu, w: Budowanie społeczności lokalnej. Jak rozwijać trwałe relacje pomiędzy samorządem a jego społecznym otoczeniem?, red. A. Adamus- Matuszyńska, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2009, s. 70.
  • W. Rudolf, Territorial marketing as a method of reduction of outward migration, "Comparative Economic Research" 2009, Vol. 12, Iss. 3, s. 125.
  • T. Domański, Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne, w: Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997, s. 22-23.
  • E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdroŜenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009, s. 130.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260169

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.