PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 30 | 127--140
Tytuł artykułu

Aktywność marketingowa lokalnych organizacji turystycznych na przykładzie województwa pomorskiego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Activity of Local Tourist Organization the Example of the Pomeranian Voivodeship .
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Duża konkurencja na rynku usług turystycznych spowodowała konieczność prowadzenia działań marketingowych również w kontekście terytorialnym na bazie współpracy podmiotów na określonym obszarze. Działania wynikające ze współpracy podmiotów, które gospodarczo i organizacyjnie nie były wcześniej powiązane, podnoszą atrakcyjność regionu - powstają nowe produkty turystyczne, zwiększa się efektywność promocji obszaru. Lokalne organizacje turystyczne to organizacje zrzeszające podmioty z określonego obszaru, które w celu rozwoju turystyki podejmują wspólne przedsięwzięcia marketingowe. Celem artykułu jest analiza zakresu działań marketingowych lokalnych organizacji turystycznych województwa pomorskiego, na terenie którego działają 22 takie organizacje.(abstrakt oryginalny)
EN
Intense competition in the market of tourist services made it necessary to conduct marketing activities also in the territorial context, on the base of cooperation of entities in a certain area. Activities resulting from the cooperation of entities that were not previously linked economicallynor organizationally, increase the attractiveness of the region - creating new tourism products,increasing the efficiency of the promotionof the area. Local tourist organizations are organizations of entities from a specific area, that in order to undertake the development of tourism marketing joint ventures. The aim of this paper is to analyze and attempt to assess the marketing of local tourist organizations of Pomeranian voivodeship, in which there are 22 such organizations.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Kompendium wiedzy o turystyce, red. G. Gołembski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005,s. 42.
  • J. Raciborski, J. Sondel, K. Sondel, H. Zawistowska,Prawo turystyczne, Wyd. Prawnicze LexisNexis, Zestaw Nowelizujący nr 9, s. A/6
  • A.S Kornak,Ekonomika turystyki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1979, s. 190-191.
  • Marketing usług turystycznych, red. A. Panasiuk, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005,s. 25-27.
  • W. Wrzosek,Funkcjonowanie rynku, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 13.
  • Marketing usług turystycznych..., s. 26-27
  • R. Łazarek,Ekonomika turystyki. Wybrane zagadnienia, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 1999, s. 63-64.
  • J. Altkorn,Marketing w turystyce, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1997, s. 28-29
  • Kompendium wiedzy o turystyce...,s. 58-59
  • Ustawa o Polskiej Organizacji Turystycznej, DzU z 23 lipca 1999, rozdz. I, art. 4.3.
  • Lokalne organizacje turystyczne, http://www.pot.gov.pl/wspolpraca-z-regionami/lokalne-organizacje-turystyczne (18.02.2013).
  • Lokalna organizacja turystyczna, http://pl.wikipedia.org/wiki/Lokalna_organizacja_turystyczna (18.02.2013)
  • Lokalne organizacje turystyczne, http://www.zarabiajnaturystyce.pl/przydatne-adresy/lokalne-organizacje-turystyczne (18.02.2013).
  • Stowarzyszenie "Gdynia Turystyczna" - Lokalna Organizacja Turystyczna w Gdyni,http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=128683 (18.02.2013).
  • Historia, http://www.sts.sopot.pl/pl/sts.php?strona=historia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171260171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.